کد خبر: ۱۴۸۱۵۷
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱/۱۹

سهام پرسپولیس و استقلال نیمه نخست سال عرضه اولیه می شود
معاون سازمان خصوصی سازی:

سهام پرسپولیس و استقلال نیمه نخست سال عرضه اولیه می شود

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: اقداماتی برای عرضه اولیه سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس انجام شده تا با کشف قیمت طی نیمه نخست سال ، عرضه‌ های بلوکی شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالقاسم شمس جامخانه با اشاره به جلسه دیروز هیات واگذاری درخصوص واگذاری سهام سرخابی‌ها به ایرنا گفت: از شهریور سال ۹۸ جلسات هفتگی بصورت مستمر برگزار شده و بر اساس آن پیگیری‌های لازم در زمینه پذیرش این دو شرکت از طریق بازار دوم فرابورس صورت گرفت.

وی ادامه داد: از مقدمات واگذاری این دو شرکت‌ تعیین تکلیف دارایی‌ها از جمله اجرایی شدن مصوبه سال ۹۱ هیات وزیران مبنی بر انتقال مجموعه‌های ورزشی مرغوبکار و درفشی فر، ثبت علائم تجاری در طبقات ۴۵ گانه نزد اداره کل ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی، تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه، اخذ نظر حسابرس و بازرس قانونی و تغییر اساسنامه برای تبدیل به شرکت‌های سهامی عام است.

این مقام مسئول افزود: بعد از این اقدامات مجمع فوق العاده باید برگزار شود تا ضمن تصویب اساسنامه اصلاح شده، سرمایه دو شرکت به رقم قابل توجهی افزایش و از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شود. باشگاه پرسپولیس تاکنون اقدامات تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ثبت علایم تجاری و ارزیابی علایم تجاری در طبقات ۴۵ گانه را انجام داده است.اما هنوز کارشناسان باشگاه استقلال، گزارش ارزیابی مجموعه ورزشی مرغوبکار را ارائه نکرده‌اند و کارشناسان مربوطه درخصوص ارزیابی علایم تجاری تعیین نشده‌اند.

شمس جامخانه عنوان کرد: اقدامات لازم برای ورود سهام این دو باشگاه در بازار دوم فرابورس در نیمه نخست سال جاری انجام گیرد تا با کشف قیمت، عرضه‌ های بلوکی در مراحل بعد صورت گیرد. در مقطعی از زمان بحث واگذاری برند همراه با دارایی این دو باشگاه مطرح بود اما از مهر سال ۹۸ نحوه واگذاری تغییر کرد و شرکت‌ها در حال واگذاری از طریق پذیرش در بازار سرمایه هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ