کد خبر: ۱۴۸۱۶۱
۱۲:۷ - ۱۳۹۹/۱/۱۹

وعده خوش وزیر بهداشت: تا پایان اردیبهشت کرونا مهار می شود / روایتی از قم

وعده خوش وزیر بهداشت: تا پایان اردیبهشت کرونا مهار می شود / روایتی از قم

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا و روایتی از قم، وعده داد تا آخر اردیبهشت این ویروس خطرناک مهار شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید نمکی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا اظهار داشت: برای وزارت بهداشت از قبل مشخص بود این ویروس ایران و مردم را گرفتار خواهد کرد.

وی افزود: سال 2003 ویروس سارس چین را گرفتار کرد که منشأ آن خفاش بود. این کرونای جدید ، رفتاری کاملاً متفاوت نسبت به کروناهای قبلی داشت و به نوعی دیگر بروز کرد . از همان ابتدا برای پروازهای چین تصمیم گرفتیم و حتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی هم ابلاغ کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: از اوایل بهمن ، بیمارستان‌ها برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و تخت آماده شدند و کیت جدید تشخیص کرونای با همکاری انستیتو پاستور و آزمایشگاه دانشکده بهداشت تولید شد. اولین مورد هم در پیک پاییزه بصورت H1 و N1 بود که پیک آنفولانزا در زمستان بروز کرد.

نمکی درباره وضعیت قم هم توضیح داد : موارد شهر قم در قالب سرماخوردگی ، گزارش شده بود و پس از آن متأسفانه دو مورد در 29 بهمن و همراه با  علایم مشکوک بود که با گزارش های قبلی متفاوت و ویروس جدید کرونا بود. صبح چهارشنبه 30 بهمن این دو مورد را اعلام کردیم . اگر چه برخی مدعی شدند اعلام این قبل از انتخابات درست نیست اما تأکید کردم  راستگویی ، خدمت به مردم است. هر چند این موارد باید به تفصیل در جلسه غیرعلنی توضیح داده شود.

وی افزود: وقایع گیلان با کاملاً متفاوت بود و تک‌تک موارد مبتلا بررسی شده بود. این به این معنی نیست که با مردم بیگانه هستیم. امروز ، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است که تا آخر اردیبهشت آن را مهار خواهیم کرد .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ