کد خبر: ۱۴۸۱۶۸
۱۳:۷ - ۱۳۹۹/۱/۱۹

رئیس بانک مرکزی نرخ تورم سال گذشته را ۴۱.۲ درصد اعلام کرد
با ارسال نامه به قوه قضاییه :

رئیس بانک مرکزی نرخ تورم سال گذشته را ۴۱.۲ درصد اعلام کرد

رئیس بانک مرکزی ، تورم سالانه و ماهانه جهت محاسبه میزان مهریه و خسارت تاخیر تادیه به قوه قضائیه اعلام کرد که حکایت از رکورد تورم ۴۱.۲ درصدی در سال ۹۸ دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از ماه‌ها وقفه و عدم انتشار آمار تورم از سوی بانک مرکزی،‌ عبدالناصر همتی در نامه ای که درباره محاسبه میزان مهریه و خسارت تاخیر تادیه به رییس قوه قضائیه ارسال کرده، شاخص تورم سالانه و ماهانه با جزئیات اعلام شده است.

براین اساس، نظر به اینکه بانک مرکزی بر اساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده 1082 قانون مدنی مصوب 1377.02.13 مکلف شده شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری را بطور سالانه جهت محاسبه میزان مهریه به وجه رایج حداکثر تا پایان خرداد هر سال در اختیار قوه قضائیه قرار دهد و نیز بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص خسارت تأخیر تأدیه چک و ماده 522 قانون … ،بانک مرکزی موظف به اعلام نرخ تورم به مراجع قضایی و دادگاه ها است.

لذا به پیوست 2 برگ جدول (شامل اعداد شاخص سالانه جهت محاسبه میزان مهریه به وجه رایج و اعداد شاخص ماهانه جهت محاسبه تأخیر تأدیه) مربوط به سال 98 و سال‌های قبل بر اساس سال پایه (100=1395) جهت ملاحظه و ارائه به دستگاه‌های تابعه ارسال می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ