کد خبر: ۱۴۸۱۷۳
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱/۱۹

اثر کرونا در رونق بی سابقه مدیتیشن‌، ورزش و آشپزی آنلاین

اثر کرونا در رونق بی سابقه مدیتیشن‌، ورزش و آشپزی آنلاین

کرونا اگرچه اقتصاد جهانی را ویروسی کرده اما سود سرشاری برای کسب و کارهای اینترنتی مبتنی بر وب آشپزی، بدنسازی و مدیتیشن طی یک ماه اخیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشریه اکونومیست در گزارشی اعلام کرد : اپلیکیشن‌های مدیتیشن‌، برنامه‌های بدنسازی یا فیتنس دیججیتال و دوره‌های آشپزی آنلاین در حال رونق چشمگیری هستند. برنامه زوم سرویس کنفرانس ویدئویی هم به دلیل آن‌ که بسیاری از کلاس‌ها و دوره‌ها را به صورت پخش گسترده آنلاین برگزار می‌کند به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سلامت اجتماعی تبدیل شده و اکنون بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

بر اساس این گزارش، تعداد بازدیدهای روزانه ویدئوهای یوتیوب که با تیتر "با من…" شروع می‌شوند و مربوط به آشپزی، درس خواندن و  چیدمان منزل بوده از ۱۵ مارس تا کنون ۶۰۰ درصد رشد کرده است.

در چین طی یک ماه قرنطینه در فوریه (بهمن) دانلود پنج برنامه برتر دستور آشپزی دو برابر شد. در انگلستان فروشگاه بزرگ جان لوئیس از پنج برابر شدن فروش دستگاه‌های پاستا ساز خانگی خبر داده است. وزنه‌های ورزشی و تشک‌های یوگا، مانند دستمال توالت به فروش می‌روند.

بنا بر اعلام سی‌ان‌ان‌ بیزینس، گردش مالی صنعت بدن‌سازی در سال ۲۰۱۸ معادل ۹۴ میلیارد دلار بوده و اکنون قرنطینه خانگی جهان، شکل و شمایل این صنعت را تغییر داده است.

با گسترش ویروس کرونا، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی درها را بسته‌اند و با شزایطی جدید هماهنگ می‌شوند. تغییر ناگهانی، موجب ایجاد خلاقیت و انعطاف‌پذیری باشگاه‌ها شده که به شدت به محل فیزیکی و کارکنان‌ وابسته بوده‌اند.

مودو یوگا عنوان یک استودیوی ورزشی بزرگ است که شعباتی در آمریکا، کانادا، استرالیا و فرانسه دارد. تمام کلاس‌های آن تعطیل شده و کلاس‌های آنلاین رایگان در پخش زنده اینستاگرام برگزار می‌کند. 

با بهره گیری از این شرایط، شرکت‌های مجازی و دیجیتالی بدن‌سازی سود خوبی از تغییر وضعیت این صنعت می‌برند. میرر یک سیستم بدنسازی خانگی مبتنی بر واقعیت مجازی و کنش متقابل است که با قیمت ۱۴۹۵ دلار به فروش می‌رسد. فروش این سیستم طی روزهای اخیر  بسیار رشد داشته به طوری که برایان جینت رئیس این شرکت از افزایش فروشی بیش از دو برابر خبر می دهد.

نمودار زیر که از پایگاه اینترنتی نشریه اکونومیست برداشته و به فارسی برگردانده شده میزان رشد جست‌ و جوی صنایع سلامت اجتماعی را در گوگل طی دو ماه اخیر نشان می‌دهد. جیگساو که بیشترین میزان رشد را دارد، عنوان پازل‌های چند هزار تکه در آمریکا بوده که طبق گزارش سی‌ان‌ان، میزان فروش آن‌ها در دو هفته اخیر ۳۷۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ