کد خبر: ۱۴۸۳۳
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۶/۱

قیمت آلومینیوم پس از توافق 20 درصد کم شد
رئیس اتحادیه :

قیمت آلومینیوم پس از توافق 20 درصد کم شد

رئیس اتحادیه صنایع آلومینیوم گفت:‌ توافق هسته‌ای باعث کاهش ۲۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید آلومینیوم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هبت‌اله فاضلی در گفت‌ و گو با فارس، اظهار داشت: توافق هسته‌ای باعث شد تا قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات آلومینیومی کاهش یابد به طوری که قیمت هر کیلو بیلت آلومینیوم از 9 هزار تومان به کمتر از 7 هزار تومان رسیده است که بیش از 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: هزینه دستمزد کارگران با روندی افزایشی همراه بوده اما این مسئله سهم 20 درصدی در قیمت تمام شده آلومینیوم را داراست و با این وجود به دلیل کاهش قیمت مواد اولیه که سهم 70 درصدی در تولید دارد، قیمت محصولات آلومینیومی نیز کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به مشکل واردات برخی مواد اولیه با گشایش ال‌سی 130 درصدی، اظهار داشت: 30 درصد مبلغ ال‌سی، اضافه از تولید‌کنندگان دریافت می‌شود و پس از واردات کالا، این مبلغ به آنها باز گردانده می‌شود که باعث کاهش سرمایه در گردش صنعتگران شده و امیدواریم در شرایط پساتحریم برطرف شود.
 
رئیس اتحادیه صنایع آلومینیوم در ادامه با اشاره به تدوین قانون رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، گفت: این قانون، مسائل مختلف را در مورد مشکلات بخش صنعت مد نظر قرار داده که مکلف شدن بانک‌ها به ارائه مهلت 6 ماهه به تولید‌کنندگان در پرداخت بدهی بانکی و تقسیط 30 ماهه بدهی آنها طبق ماده 23 این قانون و رفع ممنوع‌الخروج بودن اعضای هیأت مدیره شرکت‌های بدهکار از آن جمله است.
 
وی ادامه داد: تعیین مدت اجرای سه ساله برای این قانون یکی از نقص‌های آن به حساب می‌آید که از نظر ما صنعتگران بهتر بود این زمان 10 یا حداقل 5 سال تعیین می‌شد.
 
فاضلی همچنین با اشاره به فعال بودن 25 تا 50 درصد ظرفیت کارخانه‌های صنایع آلومینیوم کشور،‌ گفت: امیدواریم با لغو تحریم‌ها، فعال شدن پروژه‌های عمرانی و عملیاتی شدن بودجه عمرانی دولت، این ظرفیت فعال در کارخانه‌ها افزایش یابد. هم اکنون کارخانه‌هایی که تولید‌کننده محصولات آلومینیومی با کیفیت هستند، مشکل زیادی در فروش محصولاتشان ندارند.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ