کد خبر: ۱۴۸۸۹
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۶/۳

پیش بینی عضو مذاکره کننده از زمان اجرای لغو تحریم ها / انتقادات مدیر جدید
در نخستین صبحانه کاری حقوقی ها طی ۸ ماه اخیر اعلام شد:

پیش بینی عضو مذاکره کننده از زمان اجرای لغو تحریم ها / انتقادات مدیر جدید

درنخستین صبحانه کاری حقوقی ها طی ۸ ماه اخیر،عضو اقتصادی تیم مذاکره کننده زمان اجرای لغو تحریم ها و بسته شدن پرونده ایران را پیش بینی کرد.مدیر عامل جدید کشتیرانی هم انتقاداتی به عملکرد بخش های دولتی و خصوصی وارد دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نخستین صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در سال جاری امروز بعد از 8 ماه وقفه با حضور اکثر حقوقی های فعال بازارسرمایه ایران از سر گرفته شد. آخرین برنامه این کانون (بیست و دومین نشست) مربوط به 9 دی سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد بود.

براساس این گزارش، موضوع جلسه امروز که مدیرانی از سازمان و شرکت بورس، شرکت های سرمایه گذاری و تولیدی ، حسابداران ، کارگزاران و ... حضور داشتند "پتانسیل ها و فرصت های برجام در بازار سرمایه " بود.

در ابتدای این نشست بابک آقایی از مدیران شرکت مپنا توضیحاتی طولانی و گاه تکراری برای حاضرین درباره روند لغو تحریم ها و آثار این رویداد تاریخی در صنایع و بازارهای مختلف ایران در چارچوب برجام ارایه کرد .

سپس عبدالرسول دری اصفهانی از اعضای اقتصادی تیم مذاکره کننده هسته ای و عضو انجمن حسابداران انگلستان و معاون اسبق وزیر کار در سال 58 ، توضیحات و نکات جزئی درباره چگونگی حصول به توافق و مشکلات و موانع آن داد و اعلام کرد اگر امریکا به هر دلیلی برجام را رد کند، همکاری اروپایی ها نیز قطع خواهد شد.

در ادامه هم سیروس ناصری دیگر عضو اقتصادی تیم مذاکره کننده و سفیر سابق ایران در سازمان ملل در مورد موانع تجاری مثل سوئیفت، خرید و فروش، کشتیرانی، بیمه ، بانک مرکزی و بانک صادرات، نقش قوانین امریکا در تحریم ها ، عادی شدن روابط تجاری ایران و اروپا و... نکاتی را مطرح کرد.

وی درباره زمان اجرایی شدن لغو تحریم ها پیش بینی کرد این رویداد به دلیل جلسه شورای حکام در میانه دسامبر ، از دی ماه رخ دهد و پرندوه تحریم های ایران از آن زمان به بعد بسته شود. بنابراین در صورتی که شرکت های تولیدی و مالی و بانکی خارجی قراردادهایی با موسسات و شرکت های ایرانی منعقد کنند، علاوه بر خنثی شدن تبلیغات سوء ، راه برای شکسته شدن سد و حضور گسترده دیگر سرمایه گذاران خارجی به ایران باز می شود.

وی ضمن دعوت از شرکت ها و موسسات داخلی برای مشورت از وزارت امور خارجه برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد برجام از ایران عبور خواهد کرد و تحریم ها به طور موثری برداشته می شوند. طرف مقابل هم اراده رفع تحریم ها و برقراری ارتباط را دارد.

بعد از اتمام سخنان ناصری ، محمد سعیدی عضو هیأت مدیره شستا و مدیرعامل جدید کشتیرانی ،توافق هسته ای را رخدادی بی سابقه در ۳۵ سال دانست اما از تأخیری عمل کردن بخش های متخلف دولتی و خصوصی در این موضوع مهم ، عدم آمادگی لازم نهادهای مالی و سرمایه گذاری ، نبود مدل های جدید قراردادهای بین المللی انتقاد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ