کد خبر: ۱۴۹۲۰۵
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱/۲۰

کرونا چند میلیارد برای ایران عایدی دارد / صرفی‌جویی ۵۰ میلیون لیتر بنزین
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

کرونا چند میلیارد برای ایران عایدی دارد / صرفی‌جویی ۵۰ میلیون لیتر بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس به آثار مثبت و منفی شیوع کرونا همچون صرفی‌جویی روزانه ۵۰ میلیون لیتر بنزین و عایدی چند میلیاردی برای کشور اشاره کرد و توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ادیانی با اشاره به راهکارهای عبور از پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا به خانه ملت گفت: آثار اقتصادی کرونا از دو جهت مثبت و منفی قابل بررسی است یکی از جنبه های منفی آن خسارت‌هایی است که با تعطیلی و تقلیل بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی وارد آورده است. 

وی افزود: شیوع کرونا دارای آثار مثبت اقتصادی، انسانی و جانی نیز بوده از این جهت که جاده‌ها سالانه حدود 15 هزار کشته جدا از معلولیت‌ها و خسارت‌های مالی تصادفات دارد لذا بی تردید در سال جاری با کاهش سفرها 3 هزار کشته جاده‌ای کمتر خواهیم داشت که نفع اقتصادی و جانی برای همگان در پی دارد.

این نماینده ادامه داد: از دیگر آثار مثبت کرونا کاهش مصرف بنزین بوده که با مسائل زیست محیطی ارتباط دارد زیرا نسبت به سال گذشته روزانه حدود 50میلیون لیتر کمتر بنزین مصرف می‌شود که اگر ضربدر قیمت یک لیتر فوب خلیج فارس شود میلیاردها دلار عایدی اقتصادی در صورت صادرات بنزین صرفه‌جویی شده دارد. 

ادیانی گفت: مردم در این شرایط از مجلس، دولت و دستگاه قضا انتظاراتی دارند. اگرچه دولت گام هایی برداشته اما افراد روزمزد، کارگران، دستفروش‌ها، واحدهای تولیدی کوچک از مدت ها نه‌تنها آورده‌ای نداشتند بلکه باید مالیات، اقساط بانکی و عوارض را نیز پرداخت کنند. مجلس نیز باید بازنگری و واکاوی قوانین موجود را در دستور کار قرار داده و اجازه جا به جایی برخی از ردیف‌ها را به دولت دهد تا خسارت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از ویروس جبران شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ