کد خبر: ۱۴۹۲۰۷
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱/۲۰

استعفای محمدی از سازمان بورس قطعی شد/ موافقت وزیر و لزوم برگزاری جلسه
بورس پرس خبر می دهد:

استعفای محمدی از سازمان بورس قطعی شد/ موافقت وزیر و لزوم برگزاری جلسه

استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس قطعی شد و وزیر اقتصاد هم با آن موافقت کرده ولی به تشریفات قانونی و برگزاری جلسه شورای عالی بورس نیاز دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین پیگیری ها از آینده مدیریت سازمان بورس نشان می دهد استعفای شاپور محمدی قطعی شده و وزیر اقتصاد هم به طور شفاهی با آن موافقت کرده ولی برای تصمیم گیری نهایی و اعلام جانشین ، باید تشریفات قانونی طی و در جلسه شورای عالی بورس مطرح و نهایی شود.

در این رابطه یک مقام مسئول در سازمان بورس با تایید این خبر بورس پرس اعلام کرد: استعفای محمدی درست و قطعی است ولی باید در جلسه شورای عالی بورس نهایی شود. حضور قالیباف اصل یا فرد دیگر در سازمان بورس هم به طی تشریفات قانونی نیاز دارد و نمی توان از الان قطعی دانست.

وی با اعلام برگزاری جلسه امروز هیات مدیره سازمان بورس ، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس امروز شورای عالی بورس را تایید نکرد و گفت : باید منتظر تصمیم وزیر اقتصاد برای برگزاری جلسه به صورت حضوری یا مجازی بود.

در این میان ، عضو شورای عالی بورس و فرد نزدیک به گزینه احتمالی ریاست سازمان بورس ، استعفای محمدی را تایید و از رایزنی اواخرسال گذشته وزیر اقتصاد با قالیباف اصل به بورس پرس خبر داده اند. ( متن خبر)

محمدی از مرداد 95 جانشین محمد فطانت و سومین رئیس سازمان بورس شده بود ولی در حالی با تمدید 30 ماهه شورای عالی ( در دی 97 ) می توانست تا تا پایان تابستان 1400 در این سمت باشد که به دلایل غیر رسمی مانند گلایه از مخالفت وزیر اقتصاد با کاهش دامنه نوسان به دو درصد ، تصمیم به کناره گیری گرفت.

براساس این گزارش، حسن قالیباف اصل ، دومین مدیرعامل بورس تهران بود که مهر دو سال پیش بعد از 10 سال از این سمت کناره گیری و راهی دانشگاه الزهرا شد تا پرونده ایی بسته و فصل دیگری در بازار سرمایه شروع شود.

وی که مدیرعامل سرمایه گذاری امید بود از آبان 87 عهده دار مسئولیت شرکت تازه تاسیس و 15 میلیارد تومانی بورس تهران و جانشین علی رحمانی شد و در روز اعلام به عنوان مدیرعامل به دلیل تشابه اسمی، برخی رسانه ها و مردم به اشتباه گمان کردند قالیباف از شهرداری پایتخت راهی بورس تهران شده است .

در دوران مدیریت قالیباف اصل ( متولد 1348 مراغه و دارای روحیه محافظه کار و محتاط ) ، رویدادهایی مانند افزایش حضور شرکت های دولتی و مشمول اصل 44 در بورس ، اوج تحریم ها ، لغو عضویت در فدارسیون جهانی بورس ها ، تغییر نگرش دولت احمدی نژاد به بورس ، ظهور ابزارهای و بازارهای مالی متعدد ، رکود چند ساله بازار سهام ، تغییر سه باره وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و... رخ داد با این حال وی مورد تایید مسئولان و  هیات مدیره بورس بود.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ