کد خبر: ۱۴۹۲۰۸
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱/۲۰

بجز تهران، ۷۵ درصد شغل ها از شنبه مجاز به فعالیند/ اعلام فهرست بزودی
رئیس اتاق اصناف :

بجز تهران، ۷۵ درصد شغل ها از شنبه مجاز به فعالیند/ اعلام فهرست بزودی

رئیس اتاق اصناف با اعلام اینکه از شنبه ۷۵ درصد شغل ها بجز استان تهران فعالیت را از سر می‌گیرند، گفت: فهرست مشاغل پرخطر و کم‌خطر احتمالا تا آخر وقت اداری فردا اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سعید ممبینی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به فعالیت سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور، گفت: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، اصناف و مشاغل به دو دسته کم خطر و پرخطر تقسیم می‌شوند که مشاغل کم‌خطر در تهران از ۳۰ فروردین و در سایر استان‌ها از ۲۳ فروردین مجاز به فعالیت هستند. فهرست صنوف پرخطر و کم‌خطر قطعی نبوده و در طول زمان ممکن است تغییر کند.

وی افزود: وزارت بهداشت تعیین کننده اصلی این دسته‌بندی است. این موضوع در کارگروه مشترکی بین اتاق اصناف ایران، نیروی انتظامی و وزارتخانه های بهداشت، صنعت و وزارت کشور مطرح شده و اتاق اصناف در این گروه نقش عوامل اقتصادی را برای بازگشایی واحدها بررسی کرده و سطح اشتغال یکی از مواردی بود که در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: تاکنون فهرستی از مشاغل مجاز به فعالیت منتشر نشده و در مورد دستورالعمل‌های بهداشتی نیر برخی از آن‌ها قبلا تهیه شده بود، اما باید با شریط فعلی انطباق داده می‌شد که تقریبا تهیه شده و از فردا روی سایت قرار داده می شود. به نظر می‌رسد بیش از ۷۵ درصد صنوفی که در دسته بندی قبلی تعطیل شده بودند در تهران از ۳۰ فروردین و در سایر استان‌ها از ۲۳ فروردین مجاز به فعالیت خواهند بود.

ممبینی گفت: تاکنون ۵۷۰ هزار واحد صنفی فعال بودند.  واحدهای صنفی طی مدتی که تعطیل بودند، روزانه ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه برای حقوق و اجاره متحمل شدند. تخلفات اصناف در مرحله اول فاصله‌گذاری اجتماعی ناچیز بوده و پیش بینی می شود که در مرحله دوم نیز نکات بهداشتی از سوی واحدهای صنفی رعایت شود.

وی افزود: اتاق‌های اصناف ۱۴۰۰ نفر بازرس دارند که می‌توانند در روند بازرسی به وزارت بهداشت کمک کنند اما این کار تخصصی بوده و اصناف بیشتر در بحث آموزش و انتشار کتابچه و دستورالعمل ها فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ