کد خبر: ۱۴۹۲۳۰
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱/۲۱

بزرگترین هلدینگ ایران در بورس پذیرش شد / زمان احتمالی عرضه اولیه ۱۲ درصدی
با پلاک ۵۳۷ :

بزرگترین هلدینگ ایران در بورس پذیرش شد / زمان احتمالی عرضه اولیه ۱۲ درصدی

"شستا " بزرگترین هلدینگ چند رشته ایی ایران در بورس تهران پذیرفته و آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام در روزهای آینده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که از سال قبل فرایند پذیرش در بورس تهران را شروع کرده بود بعد از احراز کامل شرایط ، دیروز در کمیته پذیرش با پلاک 537 پذیرفته شد .

براساس این گزارش، با توجه به تحقق شرط عرضه اولیه زیرمجموعه مهم آن یعنی سرمایه گذاری صبا تامین در روزگذشته ، احتمالا" اوایل اردیبشهت سهام بزرگترین هلدینگ چند رشته ایی ایران شامل 9 میلیارد و 600 میلیون سهم ( 10 درصد برای عموم و دو درصد برای صندوق های سرمایه گذاری) شود. 

به این ترتیب سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد "شستا" و به عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت بورسی در بازار دوم معاملات و در ﺑﺨﺶ هلدینگ چند رشته ­ای صنعتی درج شد .

طبق بررسی های بورس پرس ، این هلدینگ با سرمایه اسمی 8 هزار میلیارد تومانی در گزارش 12 ماهه تلفیقی ، 7.01 هزار میلیارد تومان سود خالص داشته و سود اصلی 4.5 هزار میلیارد تومان است . همچنین سود هر سهم در سال مالی قبل و منتهی به 31 خرداد سال گذشته 565 ریال و در شش ماهه منتهی به پایان آذر سال گذشته 131 ریال است.

این شرکت دارای 200 زیرمجموعه ،1000 عضو هیأت‌مدیره و  44 هزار و 289 نیروی انسانی است. شرکت اصلی هم با 96 نفر فعالیت می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ