کد خبر: ۱۴۹۲۳۲
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱/۲۱

نامه همتی به رئیس  صندوق بین المللی پول و امیدواری به پاسخ مثبت و فوری
برای دریافت وام انجام شد:

نامه همتی به رئیس صندوق بین المللی پول و امیدواری به پاسخ مثبت و فوری

رئیس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت دریافت وام از صندوق بین المللی پول از ارسال نامه به رئیس این نهاد و امیدواری به پاسخ مثبت و فوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در جدیدترین گزارش به مردم درباره دریافت وام از صندوق بین المللی پول در اینستاگرام اعلام کرد: حدود یک ماه پیش، بعد از اعلام رسمی آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک سریع و بدون قید و شرط به کشورهای درگیر مقابله باویروس کرونا، درخواست ایران را برای استفاده از حق این حمایت صندوق اعلام کردم، اما افرادی در خارج ، درصدد وارونه جلوه دادن تلاش ها و انحراف درخواستهٔ بحق ایران بوده‌اند.

با استفاده از این فرصت این مطلب را به همه اعلام می کنم که ساز و کار اروپا اینستکس (INSTEX) و حتی کانال مالی سوییس (SHTA) که به ادعای آمریکا از تحریم های یکجانبه آمریکا، مستثنی هست ، کانال های در دسترس برای انجام برخی از مبادلات کمک‌های انسان دوستانه و از جمله، منابعی است که صندوق در اختیار ایران قرار خواهد داد.

کشورهای اروپایی و سایر کشورها در روند استفاده از این دو کانال قرار دارند. امیدوارم در این برههٔ تاریخی، مخالفت آمریکا به وجههٔ تخصصی صندوق و نیز کارکرد آن برای کمک به کشورهای عضو به ویژه ایران آسیبی نرساند.

ما مصمم به پیگیری درخواست خود در قالب تامین مالی سریع RFI، هستیم و دیروز نیز طی نامه ای به رئیس صندوق این مطلب راتاکیدکردم. انتظار داریم صندوق به سرعت به درخواست ایران که خود از بنیانگذاران این صندوق بوده ، پاسخ مثبت دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ