کد خبر: ۱۴۹۲۴۷
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱/۲۲

شروط آغاز کار صنایع کم خطر در استان ها و تهران اعلام شد/مخالفت با انجام طرح ترافیک
توسط معاون وزارت بهداشت:

شروط آغاز کار صنایع کم خطر در استان ها و تهران اعلام شد/مخالفت با انجام طرح ترافیک

معاون وزارت بهداشت با اعلام شروط و الزامات آغاز به کار صنوف و صنایع کم خطر در استان ها از فردا و در تهران از ۳۰ فروردین گفت: ستاد ملی کرونا مخالف انجام طرح ترافیک در تهران از ۲۳ فروردین است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن فرهادی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه ۲۳ فروردین اظهار داشت: از فردا در کلیه استان ها گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی به مرحله اجرا در می آید اما در شهر تهران به دلیل شرایط خاص وجود جمعیت و شاهراه بودن اقتصادی _ اجتماعی این طرح از 30 فروردین اجرا خواهد شد.

وی افزود: کلیه مالکان، مدیران و متصدیان شرکت های صنفی و صنعتی و نه کسانی که در این شرکت ها شاغل هستند باید به سایت وزارت بهداشت با مراجعه به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند. افرادی که به سامانه مذکور مراجعه نکرده و ثبت نام نکنند در مسیر صدور مجوز فعالیت قرار نخواهند گرفت. امیدواریم با اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و با رعایت الزامات سلامت محیط و کار بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق باشیم.

این مقام مسئول درباره آغاز طرح ترافیک در تهران از فردا گفت: ستاد ملی کرونا در جلسات مخالف انجام طرح ترافیک در تهران است چرا که با اجرای آن یا باید از تاکسی استفاده شود یا مترو و اتوبوس. البته به تاکسی‌ها اعلام شده طبق راهنمای تدوین شده در صندلی عقب خودرو تنها دو مسافر سوار شوند. در اتوبوس‌ها نیز با 50 درصد ظرفیت و در مترو هم اعلام شده مسافر ایستاده ممنوع بوده و نصف ظرفیت واگن‌ها مسافرگیری شود طبیعتا این موضوع ایجاد صف خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد این است که شهرداری تهران طرح ترافیک را عقب اندازد البته اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در تهران از 30 فروردین اجرایی می‌شود.

فرهادی ادامه داد: انتقال کرونا از طریق حیوانات در ایران در حد نظریه‌های علمی است و رسما تایید نشده است. سازمان دامپزشکی ایران نیز اعلام کرده مورد انتقال این بیماری از حیوان را نداشته‌ایم. ویروس کرونا در هوا منتشر نمی‌شود اما از طریق ذرات در سطوح می‌نشیند پس قطعا دستگیره‌ها، روشویی و تمام سطوح سرویس‌های بهداشتی می‌توانند آلوده باشند. از طرفی ویروس از طریق ادرار و مدفوع مبتلایان دفع می‌شود. به این ترتیب کل محیط سرویس بهداشتی می‌تواند آلوده باشد اما سرویس‌های بهداشتی از حساسیت کمتری در مقابل گندزدا برخوردارند. به این ترتیب اگر سیستم تهویه خوبی وجود دارد می‌توان از آب ژاول برای گندزدایی این سطوح استفاده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ