کد خبر: ۱۴۹۲۶۷
۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

بررسی درز اطلاعات کاربری مشتریان دومین بانک بزرگ بورس

بررسی درز اطلاعات کاربری مشتریان دومین بانک بزرگ بورس

بانک صادرات در حال بررسی و صحت سنجی اطلاعات منتشر شده در مورد درز اطلاعات یا هک دیتا بیس و انتشار اطلاعات حساب کاربری برخی از مشتریان این بانک است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات در حال بررسی و صحت سنجی اطلاعات منتشر شده درباره درز اطلاعات یا هک دیتا بیس و انتشار اطلاعات حساب کاربری برخی از مشتریان این بانک است.

هنوز صحت این موضوع ثابت نشده و روابط عمومی بانک نیز به یکی از نشریات تخصصی حوزه فناوری اطلاعات گفته، بررسی‌ های اولیه اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد این خبر از صحت چندانی برخوردار نیست و درحال بررسی دقیق‌تر آن هستند.

اولین بار حساب کاربری توییتری bank security خبر از هک دیتا بیس بانک اطلاعات و فروش اطلاعات حساب‌های مشتریان این بانک در یکی از فروم‌های هکرها داد. قیمت این اطلاعات یک بیت‌کوین اعلام شده است.

مشخصات کامل تعدادی از مشتریان بانک صادرات از جمله مشخصات فردی و شماره حساب و شماره کارت آنها بصورت کامل در یکی از فروم‌های هکرها منتشرشده است. در این تصاویر ادعا شده اطلاعات ۶۳ میلیون حساب و شماره کارت هک شده است.

در صورت تایید درز اطلاعات یا هک احتمال می‌رود این اطلاعات مربوط به نشت داده‌های بانکی در آذر گذشته باشد که شرکت کلیر اسکای برای اولین بار آن را شناسایی کرده بود. آذر گذشته خبر نشت اطلاعات از ۵ بانک ایرانی روی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت اما همان زمان هر ۵ بانک سپه، ملت، تجارت، سرمایه و قوامین نشت اطلاعات را تکذیب کردند.

پس از یک هفته از انتشار غیر رسمی آن خبر، وزیر ارتباطات اعلام کرد این بانک‌ها هک نشده‌اند بلکه پیمانکار فنی سابق یکی از مجموعه‌ها که به اطلاعات دسترسی داشته در حال باج‌خواهی به کمک این اطلاعات است.طی هفته‌های گذشته خبر هک و نشت اطلاعات از پایگاه‌های داده موجب شده تا توجه بسیاری از کارشناسان به موضوع امنیت داده‌ها جلب شود.

پس از هک اطلاعات علی‌بابا که در بهمن گذشته اتفاق افتاده بود، هک اطلاعات کاربران ایرانی در تلگرام نیز اخباری بود که در روزهای اول سال ۹۹ توجه بسیاری را جلب کرد اما پس از آن خبر درز اطلاعات کاربران سیب اپ و درز اطلاعات از پایگاه داده ثبت احوال از جمله اخباری بودند که توجه همگان را به امنیت پایگاه‌های داده در ایران و مدل تبادل اطلاعات از طریق این پایگاه‌های داده جلب کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ