کد خبر: ۱۴۹۲۷۰
۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

شاخص بی توجه به حاشیه مهم وارد کانال ۶۰۰ هزار تایی شد + دلایل
در نیم ساعت اول معاملات امروز و برای نخستین بار :

شاخص بی توجه به حاشیه مهم وارد کانال ۶۰۰ هزار تایی شد + دلایل

شاخص بورس بی توجه به حاشیه مهم و مربوط به مصوبات جدید سازمان برای معاملات سهام ، در نیم ساعت اول معاملات امروز برای نخستین بار وارد کانال ۶۰۰ هزار تایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیش بینی برخی فعالان مبنی بر عدم اثر مصوبه حاشیه ساز و مهم سازمان بورس در تغییر مقررات معاملات سهام ، خیلی زود و در همان چند دقیقه اول معاملات امروز محقق شد و شاخص در نتیجه افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ ، قادر به افزایش بیش از 3700 واحدی شد و برای اولین بار از مرز 600 هزار تا هم گذشت.

براساس  این گزارش، بعد از مصوبه چهازشنبه سازمان بورس مبنی بر تغییر مقررات مربوط به بازگشایی و توقف نمادهای دارای نوسان بیش از 20 و 50 درصدی و اثر نحوه شفاف سازی در افزایش حجم مبنا ، برخی از فعالان بر این باور بودند که بازار سهام از این هفته سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت و حتی شاهد پایان دوران رونق خواهد شد اما عده ایی هم معتقد بوده و هستند که به دلایلی چون ادامه هجوم نقدینگی به بازار سهام ، حمایت دولت از بورس و برنامه واگذاری حداقل 30 هزار میلیاردتومان سهام شرکت ها ، عرضه حداقل 85 هزار میلیارد تومان اوراق ، اثر تورم پیش بینی شده زیاد بر بازار سهام و.... روند صعودی شاخص و قیمت سهام اکثر شرکت ها ادامه خواهد داشت.

با این اوصاف ، دماسنج بازار سهام طی نیم ساعت اول معاملات امروز با اثر مثبت شرکت هایی چون فولاد مبارکه ، تاپیکو، پالایشگاه های تهران و اصفهان ، کشتیرانی ، پارسان و خدمات انفورماتیک و ... ، 3 هزار و 700 واحدی برای نخستین بار وارد کانال 600 هزار تایی شد تا امیدها به روشن بودن چراغ بورس همچنان زیاد باشد.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ