کد خبر: ۱۴۹۲۷۸
۰:۴ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

پیش بینی این هفته بورس و ۴ صنعت با بررسی آخرین تحولات و تصمیم سازمان
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی این هفته بورس و ۴ صنعت با بررسی آخرین تحولات و تصمیم سازمان

وضعیت این هفته بازار سهام و ۴ صنعت با بررسی آخرین تحولات در بازارهای جهانی و تصمیمات جدید سازمان بورس توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی معاملات این هفته بازار سهام با شاخص 597 هزار و 253 واحدی از سر گرفته می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده بازار سهام اعلام کرد: در هفته گذشته  بازار سهام همچنان به رشد ادامه داد و شاهد رکرود شکنی و رشد سریع بسیاری از گروه ها بودیم.

رشد بازار علیرغم محدودیت های ایجاد شده و البته افت بازارهای جهانی نگرانی هایی را برای نهاد ناظر ایجاد کرده که منجر به تحولاتی سریع و همچنین ادامه وضع مقرراتی نه چندان حرفه ای شده است. 

در بازارهای جهانی ،تلاش ها برای نجات بازار نفت ادامه دارد و جمعی از تولید کنندگان به توافق کاهش تولید تا سقف 10 میلیون بشکه در روز رسیده اند و تلاش ها به منظور رضایت بقیه تولیدکنندگان به کاهش تولید همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد حجم فعلی کاهش تولید به دلیل کاهش شدیدی تقاضا توانایی افزایش قابل توجه قیمت ها را نداشته باشد و به منظور تعادل در قیمت های بالاتر نیاز به کاهش بیشتر تولید باشد.

در بازار فلزات نیز بهبود قیمت ها را شاهد بودیم. هرچند همچنان سایه بحران شیوع بیماری و احتمال رشد شاخص دلار بر قیمت ها سنگینی می کند.

در بازار ارز نیز افت نسبی قیمت ها تا سطح 16000 تومانی را شاهد بودیم و به نظر می رسد قیمت در محدوده های فعلی نوسان داشته باشد و رشدها و افت ها محدود شود.

اما در بازار سهام، اقبال بازار به خرید در گروه های بزرگ رشد داشت و حتی پالایشی ها نیز رشد قیمت داشتند. نزدیکی به ارائه گزارش های پایانی سال 98 و البته عقب ماندگی بزرگان بازار از دلایل اقبال به این نمادها بود که رشد شاخص کل را نیز در پی داشت و به نظر می رسد و همچنان در این هفته نیز شاهد رشد این گروه ها باشیم. ارائه گزارش ها می تواند تا حدودی غربالگری را به خصوص در نمادهای کوچکتر این گروه ها در پی داشته باشد.

در بانکی ها و خودرویی ها روند گروه به نظر همچنان مثبت باشد و بیمه ای ها نیز می توانند مورد توجه قرار بگیرند.

بازگشایی نمادهای بزرگ گروه خودرو می تواند جان تازه ای به این گروه بدهد و احتمال به سود رسیدن زامیاد در گزارش 12 ماهه می تواند همچنان این نماد را مورد توجه بازار قرار دهد.

در دیگر گروه ها نیز که عمده شک و تردیدهای مبنی بر رشدهای بی پشتوانه متوجه برخی نمادها در این گروه هاست به نظر می رسد همچنان فوران نقدینگی نمادها را متاثر کند و اخباری نظیر افزایش سرمایه ها می تواند در تک نمادهای این گروه ها محرک قیمت ها باشد.

به صورت کلی، وزن بازار در تصمیمات دست اندرکاران امری انکارناپذیر است و اختلاف سلیقه ها نیز در این رابطه مرسوم بوده و هست. نکته مهم این که ایجاد مقررات بدون پشتوانه علمی می تواند تیشه به ریشه این رکن اقتصادی نسبتا نوپا در کشور بزند و به نظر می رسد نگاه تصمیم گیرندگان مستقیم بازار باید تا حدود زیادی دلسوزانه و البته حرفه ای تر باشد.

ایجاد مانع با هر برچسبی در مسیر نقدشوندگی که یکی از مهم ترین کارکردهای بازار سرمایه است به هیچ عنوان قابل د فاع نخواهد بود. از طرفی اگر دغدغه رشد بی پشتوانه در بازار دلیل ایجاد محدودیت اعلام می شود لذا عرضه اولیه شرکت ها در قیمت های بالا و نامناسب نیز امری منطقی نییستو به خصوص  افزایش شناوری شرکت ها در بازار در قیمت های کنونی نیز امری است که باید با رویه ای منطقی صورت گیرد و نگاه تامین مالی صرف فراتر از ظرفیت بازار به این مساله می تواند مخرب باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ