کد خبر: ۱۴۹۲۸۸
۱۴:۰ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

خبر خوش معاون وزیر راه از عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا

خبر خوش معاون وزیر راه از عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا

معاون وزیر راه با منتفی شدن خرید و فروش مسکن در بورس کالا از موافقت سازمان بورس با عرضه مصالح ساختمانی در این بورس تحت تابلوی مستقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود محمودزاده درباره عرضه مسکن در بورس کالا به مهر گفت: مذاکره ای درباره فروش مسکن در بورس کالا نداشتیم و پیگیری ها در خصوص عرضه مصالح ساختمانی در این بورس بوده که قرار است تأمین منابع مالی و عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر صرفاً فولاد در بورس کالا عرضه می‌شود که کالایی فراتر از میلگرد و تیرآهن را شامل می‌شود .خواهان راه اندازی تابلوی جدیدی در بورس کالا با عنوان مصالح ساختمانی هستیم که پروژه‌های مسکونی با قیمت کمتری اجرایی شوند. ایجاد بستر عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه که تا پیش از این وجود نداشته در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر قیمتی خود را داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بورس کالا مجوزهای عرضه مصالح ساختمانی تحت تابلوی مستقل را از سازمان بورس اخذ کرده که زمان اجرایی شدن آن اعلام خواهد شد. در قانون بودجه ۹۹ همانند قانون بودجه سال گذشته، فروش برخی املاک وزارت راه ذکر شده که منابع مالی محدودی هستند و صرفاً برای پشتیبانی و ارتقای خدمات در بخش تولید مسکن قابل استفاده است.

محمودزاده افزود: قرار نیست دولت املاک را اعم از آنهایی که قرار است بسازد و آنهایی که در اختیار دارد را به مزایده بگذارد یا در بورس بفروشد البته املاک قابل ملاحظه‌ای در حال حاضر نداریم و همین که بتوانیم با فروش املاک موجود، طرح ملی مسکن را پشتیبانی کنیم، اقدام بزرگی محسوب می‌شود.
یکی از کارهایی که انجام خواهیم داد، تأمین زمین برای مسکن اقشار متوسط به پایین خواهد بود که از سایر دستگاه‌های دولتی کمک خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: طبق قانون هیچ دستگاه دولتی نمی‌تواند اراضی یا املاک را بدون اخذ مجوز از هیات دولت بفروشد بنابراین دستگاه‌های دولتی اگر نیازی به اراضی یا املاک در اختیار نداشته باشند، طبق قانون باید به وزارت راه برگردانند تا برای طرح‌های خدماتی از آنها استفاده شود. چون مالکیت این املاک برای دولت است و به دستگاه خاصی اختصاص ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ