کد خبر: ۱۴۹۲۹۰
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

۲۰ درصد دارایی‌های ۷ هزار هزار میلیاردی دولت تجدید ارزیابی می شود
وزیر اقتصاد :

۲۰ درصد دارایی‌های ۷ هزار هزار میلیاردی دولت تجدید ارزیابی می شود

وزیر اقتصاد از تجدید ارزیابی حداقل ۲۰ درصد دارایی‌های ۷ هزار هزار میلیارد تومانی دولت و لزوم دیجیتالی شدن ۷۰ درصد صنعت بانکداری که در اختیار دولت یا اصل ۴۴ است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند به همراه معاونان در جلسه مشترکی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: هدف از جذب سرمایه گذاری خارجی تنها پر کردن شکاف سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیست بلکه ابزار و کانالی برای انتقال فناوری و کمک به رشد و توسعه مؤثر و افزایش بهره‌وری است. سال جاری قرار است با موافقتی که از رئیس قوه قضائیه گرفته شده دادگاه تجاری ایجاد شود. هم چنین پنجره واحد الکترونیک برای تجارت ایجاد می‌شود و سرمایه گذار برای گرفتن مجوزها نباید از دفتر بیرون برود و بسیاری از مجوزهای غیر ضروری هم باید لغو شود.

وی درباره مولدسازی دارایی‌های دولت نیز توضیح داد: بر اساس گزارشی که مسئول خزانه‌داری در آبان 97 ارائه کرد، دارایی‌های دولت 7 میلیون میلیارد تومان برآورد شده بود که البته نمی‌توان همه این دارایی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارزیابی کرد اما اگر تنها 20 درصد از دارایی‌های دولت ارزیابی شود و در چرخه اقتصاد قرار گیرد باعث رونق می‌شود. امروز بیش از 2.8 هزار هزار میلیارد تومان شرکت دولتی ارزیابی و به روز شده داریم که قابلیت واگذاری دارند. اگر 20 درصد مازاد دارایی‌های دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عرضه کنیم مانند دارایی‌های پروژه امید شهر می‌توان رونق ایجاد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: مالیات و خزانه‌ داری باید هوشمند و الکترونیکی شود و سامانه تدارکات زیر نظر ذی حسابان باشد و خریدهای دولتی در محیط الکترونیکی و با حضور مشتریان انجام شود. در حال حاضر 70 درصد بانکداری، دولتی یا اصل چهل و چهاری است که باید دیجیتالی شوند. در سال قبل معیارهای بانکداری دیجیتالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کردیم. باید همه مشتریان پیشین و پسین بانکداری به محیط الکترونیکی برگردند. در گمرک 58 درصد از فعالان در مسیر و کریدور سبز قرار دارند و اگر کریدور آبی هم فعال شود، نظارت‌های مضر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برمی‌داریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ