کد خبر: ۱۴۹۲۹۲
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

گزارش امروز بورس با پیش بینی ادامه رکوردشکنی و شاخص ۸۹۰ هزار واحدی

گزارش امروز بورس با پیش بینی ادامه رکوردشکنی و شاخص ۸۹۰ هزار واحدی

وضعیت امروز بازار سهام با ورود شاخص به کانال ۶۰۰ هزار واحدی و پیش بینی ادامه رکوردهای تازه در حجم و ارزش معاملات و هدف ۸۹۰ هزار واحدی همراه شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند صعودی بازار سهام در اولین روز هفته و بعد از حواشی مهم ناشی مصوبه جدید سازمان بورس از سرگرفته و با رکوردشکنی دماسنج بازار همراه شد . در این میان شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر اعلام کرد: شاخص کل امروز وارد کانال 600 هزار واحدی شد و با رشد 1080 واحدی به 608057 واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس هم 5.7 و 3.2 هزار میلیارد تومان بود.

در شروع بازار ، تقاضای مناسبی در نمادهای بزرگ شکل گرفت و سبب شد در ساعت ابتدایی با رشد 4000 واحدی شاخص، روند منفی آغاز صبح معکوس شود و رفته رفته تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و اکثر گروه ها معاملات مثبت داشته باشند .

عصر چهارشنبه گذشته خبری مبنی بر تصویب قوانین جدید در بازار منتشر شد که نوعی شوک روانی و ترس را علیه بازار ایجاد کرد و با اعتراض فعالین و عدم رضایت برخی اعضای شورای عالی بورس مقرر شد امروز عصر در خصوص آن نتیجه گیری شود . اما به نظر می رسد پیش بینی اهالی بازار از نتیجه این جلسه مثبت بوده و امروز نیز روند رو به رشد شاخص ادامه پیدا کرد و 673 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد.

در بازارهای جهانی هم با توافقی که روز گذشته در نشست فوق العاده اوپک پلاس صورت گرفت توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت نیز به این توافق بپیوندند. این خبر می تواند ریزش اخیر قیمت نفت را جبران کند. البته به دلیل تعطیلی دیروز بازارها ، واکنش به این خبر در روز دوشنبه مشخص خواهد شد.

در خبر دیگری، وزیر اقتصاد اعلام کرد دارایی‌های دولت 7 میلیون میلیارد تومان برآورد شده بود. قرار است حداقل 20 درصد دارایی‌های دولت تجدید ارزیابی شود  و در چرخه اقتصاد قرار گیرد، تا باعث رونق ‌شود. همچنین برای سهولت کار گمرک علاوه بر مسیر سبز، مسیر آبی هم ایجاد شود که نظارت‌های مضر در گمرک برداشته شود.

رئیس فدرال رزرو آمریکا هم گفت به محض پایان بحران کرونا ، اقتصاد امریکا بازگشت سهمگین و سریعى به روند رشد قبلى ثبت خواهد کرد. تا هر کجا که لازم باشد میتوانیم با تزریق پول از  اقتصاد حمایت کنیم. براى اعطاى وام و خلق پول! هیچگونه محدودیتى نداریم.

منابع خبری به نقل از دیپلمات های اتحادیه اروپا می گویند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند بر سر بسته حمایت از اقتصاد جهت مقابله با همه گیری کرونا به توافق رسیده اند. ترامپ هم گفته مخالفتی با اینکه اتحادیه اروپا همزمان با شیوع کرونا به ایران کمک پزشکی ارسال کند، ندارد.

اما مهمترین خبر، برگزاری جلسه عالی شورای بورس به منظور بررسی قوانین جدید است. به نظر می رسد استعفای محمدی قطعی است و اجرای قوانین جدید بستگی به نظر رییس جدید سازمان دارد. روح الله حسینی مقدم در مرود علت در خواست وی به زیر اقتصاد برای برگزاری جلسه امروز شورای عالی بورس گفته این درخواست به علت قطعی بودن استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و حضور حسن قالیباف اصل بود که ساعت 16 امروز تصمیم گیری خواهد شد. اگر مقررات جدید سازمان بورس از دو ماه قبل مطرح و ابلاغ شده بود، مشکلی وجود نداشت و مصوبات در حوزه اختیار هیات مدیره سازمان بورس باید اجرایی شود اما با توجه به قطعی شدن استعفای محمدی و تحول در ریاست سازمان بورس، باید اجازه داد تا قالیباف اصل در مورد اجرا یا عدم اجرای مقررات جدید تصمیم گیری کند.

در بازارهای موازی نیز سکه به 6 میلیون و 400 هزار تومان رسید و با افزایش بهای جهانی طلا ، سکه نیز بر خلاف دلار در هفته گذشته روند صعودی داشت. دلار اما کمی عقب نشینی کرد  و در محدوه 16000 تومان داد و ستد شد. این در حالی است که در هفته گذشته تا محدوده 16400 تومان نیز پیش روی کرده بود. به نظر میر سد علت این کاهش نبود تقاضای قابل توجه در بازار به دلیل نیمه تعطیل بودن کشور است.

اما رفتار این هفته فعالین به تصمیمات امروز شورای عالی وابسته است. با عبور شاخص از مقاومت روانی 600 هزار واحدی ، می توان انتظار رکوردهای تازه در حجم و ارزش معاملات را داشت و در نهایت شاخص فارغ از اصلاحات کوتاه مدت ، هدف 890 هزار واحدی را خواهد دید. همچنان ورود پول حقیقی به بازار ادامه دارد و روزهای پیش رو ، بهترین فرصت اصلاح پورتفو و چینش دوباره سهام پرپتانسیل خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ