کد خبر: ۱۴۹۲۹۴
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

حضور قالیباف اصل در سازمان بورس با تماس وزیر قطعی شد / بازگشت بعد از ۱۸ ماه
بورس پرس خبر می دهد:

حضور قالیباف اصل در سازمان بورس با تماس وزیر قطعی شد / بازگشت بعد از ۱۸ ماه

با تماس امروز وزیر اقتصاد، حسن قالیباف اصل از ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) خداحافظی کرد تا بعد از حدود ۱۸ ماه با برگشت به بازارسرمایه،سکاندار سازمان بورس شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در حالی از اواسط هفته پیش استعفای شاپور محمدی از سازمان بورس جدی شد که ساعت 16 امروز جلسه شورای عالی بورس با دستور جلسات قبلی و همچنین بررسی درخواست محمدی و مصوبه اخیر سازمان بورس برگزار می شود .

براساس این گزارش، در این میان فرهاد دژپسند در حالی اواخر سال گذشته رایزنی هایی با حسن قالیباف اصل برای قبول مسئولیت در سازمان بورس کرده و در مورد عرضه 30 هزار میلیارد تومانی سهام دولت در شرکت های بزرگ مشورت گرفته که امروز در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه الزهرا (س ) ، موافقت نهایی را گرفت تا قالیباف اصل امروز با خداحافظی از ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) راهی خیابان ملاصدار شود.

به این ترتیب وی که امروز اقدام به ارایه برنامه ها به شورای عالی بورس خواهد کرد با دریافت حکم عضو هیات مدیره سازمان بورس در اولین فرصت اقدام به تشکیل جلسه خواهد کرد تا با رای چهار عضور دیگر به عنوان چهارمین رئیس سازمان بورس از سال 84 ( بعد از صالح آبادی ، فطانت و محمدی ) سکاندار نهاد نظارتی بازار سرمایه شود.

محمدی از مرداد 95 جانشین محمد فطانت و سومین رئیس سازمان بورس شده بود و با تمدید 30 ماهه شورای عالی ( در دی 97 ) می توانست تا پایان تابستان 1400 در این سمت باشد اما به دلایلی تصمیم به کناره گیری گرفت .

قالیباف اصل 51 ساله نیز دومین مدیرعامل بورس تهران بود که مهر دو سال پیش بعد از 10 سال از این سمت کناره گیری و راهی دانشگاه الزهرا و رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی شد تا بعد از حدود  18 ماه عنوان دار بالاترین مقام نظارتی بازار سرمایه شود.  

وی با سابقه مدیرعامل سرمایه گذاری امید از آبان 87 عهده دار مسئولیت شرکت بورس تهران و جانشین علی رحمانی شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ