کد خبر: ۱۴۹۲۹۶
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱/۲۳

تاکید جهانگیری بر ادامه روند رو به رشد بورس و امکان فروش سهام عدالت

تاکید جهانگیری بر ادامه روند رو به رشد بورس و امکان فروش سهام عدالت

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ادامه روند رو به رشد بورس و افزایش سهام شناور شرکت های بورسی گفت: باید راهکاری برای صاحبان سهام عدالت فراهم شود تا بتوانند بخشی یا همه دارایی را به فروش برسانند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری در دیدار معاونین و مدیران وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه دولت پس از اعمال تحریم‌های آمریکا مجبور به تغییر برخی سیاست‌های اقتصادی شد، اظهار داشت: متاسفانه در هفته‌های اخیر نیز با آثار و تبعات ویروس کرونا مواجه شده ایم که نیازمند تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های جدید اقتصادی با مشورت صاحبنظران و اقتصاددانان هستیم.

وی افزود: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و طرح‌های دیگر منجر به تعطیلی و آسیب خوردن بنگاه‌ها شد. علاوه بر آن زندگی افرادی نیز که از طریق کار روزمره تامین می‌شد دچار مشکل شد که باید برای این بخش‌ها راهکار مشخص شود.برای دسترسی دولت به منابع مالی به دلیل تحریم‌ها محدودیت‌ هایی ایجاد شد با این وجود دولت برنامه ریزی لازم برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود ترجیحی ۱۲ درصدی به بنگاه‌های آسیب دیده اتخاذ کرد و به دنبال فراهم کردن شرایطی برای رفع نیاز‌های اقشار آسیب پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت اقتصاد در برهه کنونی این است که مردم در مضیقه و فشار قرار نگیرند. ۴۹ میلیون نفر از مردم دارای سهام عدالت هستند که امروز ارزش شرکت‌ها و سهام آنها افزایش یافته است. ارزش یک سهم یک میلیونی متعلق به اقشار بی بضاعت امروز معادل ۸ میلیون تومان شده و ارزش سهم ۵۰۰ هزار تومانی سایر سهامداران نیز به ۴ میلیون تومان رسیده است.

جهانگیری عنوان کرد: ارزش سهام یک خانواده ۴ نفره معادل ۳۲ میلیون تومان شده است. در این شرایط که اگر برخی طبقات ۲ تا ۳ میلیون تومان پول وارد چرخه زندگی آنها شود مشکلات تا حدی مرتفع می‌شود باید امکان فروش این دارایی فراهم شود.باید راهکاری فراهم شود تا صاحبان سهام عدالت بتوانند بخشی یا همه دارایی را به فروش برسانند.

وی دیگر ماموریت وزارت اقتصاد را برنامه ریزی برای احیای اقتصاد در دوران پساکرونا ارزیابی کرد و گفت: این وزارتخانه باید همان طور که در اهداف آن مشخص شده برای اشتغال زایی، رشد پایدار، کاهش تورم و افزایش منابع بودجه هدف گذاری لازم را انجام دهد.این وزارتخانه در شرایطی که نقش نفت در بودجه کمرنگ شده است مسئول اصلی تامین درآمد است و باید در خصوصی سازی، مولد سازی دارایی ها، ایجاد درآمد از گمرک و تحقق اهداف مالیاتی به خوبی ایفای نقش کند.

معاون اول رییس جمهور بحث تامین منابع بودجه و اقتصاد را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در شروع سال ۹۹ سهام شرکت‌های دولتی در سازمان بورس به خوبی عرضه شده و با واگذاری شرکت‌های دیگر منابع خوبی برای دولت ایجاد خواهد شد. فروش اموال بانک‌ها نیز نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد دارد زیرا با افزایش منابع بانک‌ها قدرت پرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد که این موضوع رسالت مهم نظام بانکی در شرایط جدید است.

جهانگیری توانمند سازی بخش خصوصی آسیب دیده از کرونا در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات را برنامه دولت دانست و ادامه داد: باید بتوانیم با بهبود فضای کسب و کار طبق پیش بینی‌ها شرایطی را فراهم کنیم تا رشد بخش کشاورزی در سال ۹۹ ادامه یابد و صنایع بزرگ در بورس و شرکت‌های عمومی و خصوصی که در تولید و خدمات نقش دارند به عملکرد مثبت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه باید بازار سرمایه روال رو به رشد را ادامه دهد، افزود: همزمان با عرضه سهام شرکت‌های جدید، سهام شناور شرکت‌هایی که هم اکنون در بورس حضور دارند را باید بیشتر کنند. بازار سرمایه یکی از نقاطی است که می‌تواند در جهت دهی به نقدینگی سهم بسزایی ایفا کند و مانع از حرکت نقدینگی به سمت بازار‌های دیگر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ