کد خبر: ۱۴۹۳۵
۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۶/۷

علت زیاندهی زیرمجموعه خارج از کشور بزرگترین شرکت بورس
معاون وزیر نفت اعلام کرد:

علت زیاندهی زیرمجموعه خارج از کشور بزرگترین شرکت بورس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره یک زیر مجموعه پتروشیمی و زیانده و خارج از کشور هلدینگ خلیج فارس توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس شعری مقدم در خصوص برنامه های این شرکت برای خرید و راه اندازی واحدهای پتروشیمی در خارج از کشور در پساتحریم و یک زیر مجموعه پتروشیمی و زیانده و خارج از کشور هلدینگ خلیج فارس (که با ارزش روز 26 هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس ایران بشمار می رود) به ایرنا گفت: با توجه به تجربه ناموفق خرید یک واحد پتروشیمی در فیلیپین، باید زمان زیادی بگذرد تا اثرات منفی این طرح از یادها برود.

وی افزود: ما قبلا یک واحد پلی اتیلن در فیلیپین خریداری کردیم به این امید که اتیلن مازاد در داخل کشور را برای تولید پلی اتیلن به فیلیپین ارسال کنیم، اما در نهایت این واحد به یک واحد زیانده تبدیل شد، زیرا برخلاف انتظار در داخل با کمبود اتیلن مواجه شدیم.
 
معاون وزیر نفت با بیان آنکه این مجتمع در زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس قرار دارد، اضافه کرد: وضعیت این واحد به حدی نامطلوب است که آنها به دنبال فروش آن هستند.
 
شعری مقدم افزود: مشکل این واحد این است که اتیلن کافی در کشور نداریم که به این واحد بدهیم. در گذشته، تصور می شد که به حدی اتیلن مازاد خواهیم داشت که می توانیم صادر کنیم، اما در حال حاضر، حتی اتیلن کافی برای تامین واحدهای پتروشیمی موجود خود را هم نداریم. به نظرم ابتدا باید آنچه می توانیم در داخل کشور خودمان انجام دهیم و سپس فعالیت ها را در خارج از مرزها توسعه دهیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: البته فکر انتقال بخشی از فعالیت ها به بیرون از مرزها فکر صحیحی است و در جای خود باید دنبال شود.
 
براساس این گزارش، ایران در سال 1386 حدود 60 درصد سهام شرکت پلی اتیلن «باتان» فیلیپین را با هدف تولید پلی اتیلن خریداری کردو قرار بود محصولات این واحد پتروشیمی در بازارهای آسیایی و اروپایی به فروش برسد.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ