کد خبر: ۱۴۹۳۷۹
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱/۲۵

سه فایده و نتیجه عرضه اولیه ۹.۶ میلیارد سهم شستا در بورس تهران
نماینده فعلی مجلس و کارگزار اسبق بورس گفت:

سه فایده و نتیجه عرضه اولیه ۹.۶ میلیارد سهم شستا در بورس تهران

نماینده فعلی مجلس و کارگزار اسبق بورس گفت : عرضه اولیه ۹.۶ میلیارد سهم شستا در بورس تهران حداقل سه فایده و نتیجه مثبت به همراه خواهد داشت. .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن‌نژاد نماینده فعلی مجلس و مدیرعامل اسبق کارگزاری رضوی و از فعالان قدیمی بازار سرمایه درباره عرضه اولیه 10 درصد سهام شستا  در بورس ( شامل 9.6 میلیارد سهم و با احتمال واگذاری دو روز دیگر یا چهارشنبه آینده ) یه برنا گفت: واگذاری شستا در بورس چند فایده دارد. اول اینکه بسیاری از دارایی های تحت مدیریت با واگذاری در بورس  نه تنها از دسترس خارج نمی شود بلکه می‌تواند با نقدینگی  حاصل از عرضه اولیه ، اقدام به سرمایه‌گذاری های مختلف کند.

وی ادامه داد: فایده دوم جذب نقدینگی مردم در بورس و جلوگیری از حرکت بخشی از سرمایه ها به سمت بازار مسکن و طلا  است . فایده سوم هم این است که عملکرد شستا در اختیار عموم قرار می گیرد و مواردی مانند میزان حقوق و دستمزد و هزینه ها شفاف می شود و بیمه‌شدگان و بازنشستگان خواهند دانست سرمایه ها در کجاها و چطور سرمایه گذاری می شود؟

این نماینده مجلس افزود: اگر شرکتی دارای یک سهامدار مانند دولت باشد ، فعالیت ضعیف آن برای کسی تفاوتی نمی‌کند اما با عرضه سهام در بورس ، سرمایه گذاران هنگام برگزاری مجمع از مدیران شرکت در مورد عملکرد ضعیف و زیان‌دهی سئوال می پرسند و مدیران مجبور به بهبود عملکرد می شوند .

حسن‌نژادگفت : با واگذاری شستا در بورس می توان از سرمایه گذاری جدید به بهترین شکل استفاده کرد. آن هم در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است و می توان با این واگذاری شاهد گشایش‌ها و جذب نقدینگی سرگردان و مدیریت بهینه دارایی‌ها بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جواد حسن زاده | ساعت ۰:۱ - ۱۳۹۹/۱/۲۶
0
0
پاسخ
با عرضه شستا بورس را کرونایی نکنید نقدینگی بورس اینقدر نیست که دیگ خالی را وارد عرضه کنید قبلا کاسهای ابگوشت خوری بفروش رسیده مزدا3
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ