کد خبر: ۱۴۹۳۹۴
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۲۶

نتایج عرضه اولیه ابرهلدینگ شستا و تکلیف نقدینگی جذب شده / سابقه ۲۳ واگذاری
مدیرعامل خبر داد:

نتایج عرضه اولیه ابرهلدینگ شستا و تکلیف نقدینگی جذب شده / سابقه ۲۳ واگذاری

مدیرعامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به سهم ۳۵ درصدی عرضه اولیه های سال گذشته و برخورداری از ۲۳ تجربه واگذاری ، نتایج عرضه اولیه ابرهلدینگ شستا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضوانی‌فر در جلسه شورای ارتباطات اظهار داشت: بیش از دو دهه در مقام مدیرعاملی بنگاه‌های اقتصادی فعالیت کرده‌ام و با عرضه سهام شستا در بورس ( چهارشنبه این هفته با ۸ میلیارد سهم ) ، بیست‌ و چهارمین و مهم‌ترین عرضه‌ هم رخ خواهد داد .

وی افزود: از نظر عددی ۳۵ درصد عرضه‌های بورس و از منظر ریالی ۳۸ درصد عرضه‌های اولیه سال گذشته بورس و فرابورس متعلق به شستا بوده و  مطلوب‌ترین عرضه‌ها انجام و قواعد را کاملاً رعایت شده اند .

این مقام مسئول ادامه داد: عرضه اولیه سهام شستا از جایگاهی ، بورس ایران را به قبل و بعد از این عرضه تقسیم خواهد کرد. هم به بازار عمق خواهد داد و هم خواهیم دید بازار هرگز تا این حد وسعت نداشته است. با هر معیاری سرمایه‌گذاری کوتاه‌ و بلندمدت بر روی سهام ، شستا یکی از ارزنده‌ترین سهم‌ها خواهد بود.

رضوانی فر عنوان کرد: با این عرضه ، پولی به حساب شستا واریز نمی‌شود بلکه به حساب سهامدار اصلی یعنی سازمان تامین اجتماعی واریز خواهد شد و طبعا سازمان براساس برنامه‌ها، سرمایه‌گذاری‌های جدید از جمله تجهیز بیمارستانی و به‌روز کردن گسترده خدمات و ... را صورت خواهد داد. این منابع براساس سیاست‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی در چارچوب جلساتی که با ذی‌نفعان اصلی داشته مجدداً‌ به بدنه جامعه بازخواهد گشت.

وی گفت: در فضای عقلایی، بورسی شدن شستا نه فقط به‌نفع این مجموعه که به نفع کل اقتصاد ایران است. باید ارزش واقعی این دارایی عظیم را روشن کنیم که هرکسی نتواند در آن تصمیم فردی بگیرد. شستا دارایی بین نسلی است و با ورود به بورس آن را از تصمیم‌هایی که دفعتاً و یک‌شبه گرفته می‌شد به سمتی می‌بریم که تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آن باید پاسخگوی چندین هزار سهامدار باشد.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه وارد بازاری می‌شود که اجازه تصمیمات آنی و غیرکارشناسی را از بین می‌برد، افزود: شستا، ابرهلدینگ است و بزرگترین عرضه اولیه را در ایران رقم خواهد زد. با عرضه ۱۰ درصد از سهام شستا ، مطمئناً ارزش ۹۰ درصد دیگر آن بیشتر روشن و افزایش خواهد یافت.

رضوانی فر ادامه داد: عملکرد شستا در مدتی که عهده‌دار مسئولیت بوده‌ام از عملکرد متوسط صنعت بالاتر است. در تمام شرکت‌های زیر مجموعه دو ماه زودتر گزارش حسابرسی‌شده سازمان بازرسی کل تحصیل شده و صورت‌های مالی را وارد کدال کردیم.

وی تاکید کرد: شستا بورسی می‌شود تا به اقتصاد ایران کمک شود، شفاف‌تر از قبل باشد در استخراج اعداد همه چیز معلوم باشد و مواردی افشا شود که قبل‌ها هرگز انجام نمی‌شد. نسبت به عملکرد در این مدت مطمئن هستیم و با بورسی شدن شستا موظف‌تر می‌شویم که به افکار عمومی بیشتر از قبل گزارش بدهیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ