کد خبر: ۱۴۹۴۷۵
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱/۲۷

مزایای راه اندازی تابلوی مصالح ساختمانی در بورس کالا از زبان نماینده مجلس

مزایای راه اندازی تابلوی مصالح ساختمانی در بورس کالا از زبان نماینده مجلس

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اعلام راه اندازی تابلوی مصالح ساختمانی در بورس کالا درباره مزایای این طرح توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیم یارمحمدی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و سازمان بورس برای عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا به خانه ملت گفت: طبق توافق انجام شده قرار است مصالح ساختمانی تحت تابلوی مستقلی در بورس عرضه شود. در شرایط کنونی تنها محصول فولاد در بازار بورس به فروش می رسد که با این تصمیم،موارد بیشتری از مصالح ساختمانی در بورس عرضه خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر رشد شفافیت، یکی از آثار مهم راه اندازی این تابلو، منطقی شدن قیمت این محصولات خواهد بود به طوری که براساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت شده و این روال منطقی به تعادل بازار کمک کرده و دست دلالان که برای کسب سود بیشتر روند عرضه و تقاضا را در بازاربر هم زده و موجب بروز تنش در بازار و افزایش قیمت ها می شوند، کوتاه خواهد شد.

یارمحمدی ادامه داد: افزایش بی رویه قیمت مصالح تأثیر چشمگیری بر قیمت مسکن دارد از این رو تلاطم در این بازار موجب تنش در بازار مسکن و افزایش قیمت ها می شود که این مسئله فشار مضاعفی را به خریداران وارد می کند. امیدوارم هر چه سریع تر روند راه اندازی بورس مصالح ساختمانی فراهم شود تا مسیر برای قیمت گذاری و تأمین محصولات ساختمانی شفاف و هموار شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ