کد خبر: ۱۴۹۵۰۴
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱/۲۹

ایران نایب رییس اول گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شد

ایران نایب رییس اول گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شد

معاون بانک مرکزی از انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس اول گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، پیمان قربانی با اعلام مشارکت و سخنرانی در جلسه مجازی گروه ۲۴ صندوق بین المللی پول گفت: مقامات ایرانی از هیچ تلاشی در جهت نجات زندگی انسان‌ها فروگذار نکرده و با اتخاذ اقدامات مالی، پولی و بودجه‌ای ضربتی، سعی در مدیریت خدمات بهداشتی و اضطراری در راستای مهار مرگ و میر ناشی از این بیماری و کاهش آثار منفی اقتصادی، اجتماعی و انسانی آن، بویژه بر خانوارها و کسب‌ و کارهای آسیب‌پذیر داشته‌اند.

وی افزود: طی سه ماه گذشته، شیوع گسترده و جهانی ویروس کووید ۱۹ جان انسان‌های بی شماری را گرفته و علاوه بر تحمیل آسیب‌های بزرگ انسانی، اختلالات شدیدی در اقتصاد جهان به همراه داشته است. ایران نیز با حدود ۷۵ هزار مورد ابتلا و نزدیک به ۵ هزار مرگ ناشی از این بیماری، شدیدترین آسیب را در میان کشورهای خاورمیانه و گروه ۲۴ متحمل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل تحمیل تحریم‌های ناعادلانه و یک‌جانبه مالی و تجاری بر ایران،واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و سایر ملزومات به شدت تحت تأثیر  قرار گرفته است. پاندمی کووید۱۹ با هرگونه بحران مشابه قابل قیاس نبوده و به عنوان چالشی بزرگ نیازمند راه‌حلی جهانی است. بدیهی است که تا زمان ریشه‌کن شدن این بیماری و بازگشت کامل امنیت، هیچ کشوری مصون نخواهد ماند.

قربانی با اشاره به واکنش سریع صندوق بین‌المللی پول و گروه بانک جهانی در قبال این موقعیت وخیم و ملتهب به‌ خصوص در قالب ارائه بسته اضطراری بانک جهانی و تسهیلات RFI، RCF و CCRT صندوق بین‌المللی پول گفت: در این راستا، تقویت چارچوب وام‌دهی متعارف صندوق‌ بین‌المللی پول، استفاده از تخصیص حق برداشت مخصوص و تسریع در روند مذاکرات در شانزدهمین دور بررسی عمومی سهمیه‌ها مفید خواهد بود.

وی افزود: لازم است از یک سو سیاست‌گذاران تلاش‌ها را جهت مرتفع کردن چالش‌های مربوط به حوزه سلامت و اقتصاد افزایش داده واز سوی دیگر به منظور ایجاد اطمینان از حصول موفقیت در ریشه‌کنی پاندمی کرونا و همچنین احیای رشد اقتصاد جهانی، اقدامات و مساعدت‌های چند‌جانبه و هماهنگ به‌کار گرفته شود.

قربانی ادامه داد: همان‌گونه که در بیانیه گروه ۲۴ آمده، لازم است که کمک‌های مالی و فنی حداکثری سازمان‌های بین‌المللی و محلی به کشورهای عضو  عادلانه و به‌دور از هرگونه تبعیض ارائه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ