کد خبر: ۱۴۹۵۰۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۳۰

آثار مثبت عرضه‌ اولیه شستا / احتمال حذف اثر یک صنعت بر شاخص
مدیرعامل بورس تهران مطرح کرد:

آثار مثبت عرضه‌ اولیه شستا / احتمال حذف اثر یک صنعت بر شاخص

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به آثار مثبت عرضه‌ اولیه شستا گفت: درصورت جمع بندی نهایی، اثر شرکت های سرمایه گذاری‌ بر شاخص حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرائی با اشاره به اثر قابل توجه عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای بورس تهران با جذب ۷ هزار میلیارد تومان منابع گفت: این رویداد همچنین بر رکوردشکنی و افزایش شاخص کل و هم وزن به واسطه استقبال بی نظیر مردم موثر بود.

وی افزود: رشد ۱۹ هزار واحدی شاخص و قرار گرفتن دماسنج بازار سرمایه در ارتفاع ۶۴۵ هزار واحدی که رکوردی تازه است به دلیل استقبال بی نظیر مردم از حضور شستا در بورس است. واگذاری سهام شستا و شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه یک گام به جلو است. همچنین اجرای حاکمیت شرکتی و داشتن اعضای هیات مدیره مستقل و بهره مندی از ساختار بازار سرمایه به واگذاری مدیریت کمک می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید به رعایت انصاف و عدالت در کشف قیمت و واگذاری سهام در بازار سرمایه ادامه داد: بحث کشف قیمت مهم است و قیمت سهام ابهام ایجاد می‌کند. راهکار رفع ابهام تالار شیشه‌ای و بورس است هم اکنون کشف قیمت به روش ثبت سفارش انجام می‌شود. هر فردی که کد سهامداری دریافت می‌کند با فردی که ۲۰ سال کد سهامداری دارد فرقی ندارد و هیچکس بر شخص دیگر ارجحیت ندارد. همین رعایت عدالت و انصاف سبب استقبال مردم از بورس شده است.

صحرائی با اشاره به بحث مطالعاتی برای تعدیل شاخص عنوان کرد: حضور شرکت‌ها و زیر مجموعه آنها می‌تواند اثر مضاعف در بورس ایجاد کند و اگر به جمع بندی برسیم اثرشرکت های سرمایه گذاری‌ بر شاخص حذف می‌شود.

به گفته وی ، مردم با پس انداز، مشورت با افراد آگاه و ارتقای دانش مالی وارد بازار شوند زیرا تضمین سود آوری در بورس وجود ندارد و سرمایه گذاری آن توام با ریسک است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ