کد خبر: ۱۴۹۷۴
۱۱:۷ - ۱۳۹۴/۶/۸

پیشنهاد افزایش قیمت شمش آلومینیوم در ستاد تنظیم بازار
رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم خبر داد:

پیشنهاد افزایش قیمت شمش آلومینیوم در ستاد تنظیم بازار

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم از مطرح شدن پیشنهاد افزایش قیمت شمش آلومینیوم در ستاد تنظیم بازار خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هوشنگ گودرزی با اشاره به اینکه قیمت آلومینیوم در بازار داخلی بیش از قیمت جهانی است، به ایسنا گفت: شمش آلومینیوم ایران در بازارهای بین‌المللی به دلیل مسائلی چون تحریم با قیمت ارزان‌تر فروخته می‌شود، لذا دولت برای حمایت از شمش آلومینیوم با عرضه گران‌تر آن در داخل موافق است. 

وی افزود: در حال حاضر قیمت شمش آلومینیوم و مواد اولیه صنایع در این بخش به ازای هر تن 150 دلار گران‌تر از هزینه بین‌المللی است. با توجه به حمایت‌هایی که اکنون از بالادست شمش آلومینیوم می‌شود و تعرفه‌ای که گفته می‌شود بر واردات شمش می‌گذارند باعث می‌شود قیمت آلومینیوم در ایران با نرخ بین‌المللی آن فاصله داشته باشد. 
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زمانی می‌شود شمش آلومینیوم را با هزینه بالاتر عرضه کرد که تعرفه محصولات وارداتی نیز به گونه‌ای باشد که مصرف کننده کالای ایرانی استفاده کند، گفت: هنگامی قیمت‌ها واقعی می‌شود و نیاز به افزایش نرخ برای حمایت نیست که مدیریت صحیح صورت گیرد و امکانات مورد نیاز فراهم باشد. همچنین سرمایه در گردش مناسب با نرخ سود منطقی در اختیار تولیدکننده باشد. 
 
گودرزی تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت تولیدکننده که سرمایه در گردش با سود 24 تا 27 درصد تامین می‌کند، بتواند با شرکت‌های خارجی که حداکثر سه یا چهار درصد سود پرداخت می‌کند، رقابت کند. 
 
وی در مورد افزایش قیمت شمش آلومینیوم نیز تاکید کرد: پیشنهاد افزایش قیمت شمش در ستاد تنظیم بازار مطرح شده و باید به کمیسیون ماده یک برود و تصویب شود که معمولا این مسائل به پایان سال موکول می‌شود. 
 
انتهای پیام 
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۶:۴ - ۱۳۹۴/۶/۸
1
1
پاسخ
در حال حاضر قیمت یک کیلو آلومینیوم از قیمت یک کیلو گردو به مراتب پایین تر در حالی که برای تولید یک کیلو آلومینیوم فقط 16 کیلو وات فقط برق مصرف میشود به نظر من کسانی که در زمینه اسملترها فکر میکند و(سندیکا ) اصلا فکر مهندسی و حساب شده عمل نمیکنند در کل سندیکای آلومینیوم ایران به فکر منافع اعضای خود عمل میکند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ