کد خبر: ۱۵۰۰۴
۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۶/۹

5 مصوبه اقتصادی و مالیاتی جدید دولت

5 مصوبه اقتصادی و مالیاتی جدید دولت

در آخرین جلسه هیات دولت که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مصوبه اقتصادی و مالیاتی جدید تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیات دولت در جلسه عصر دیروز که به ریاست حسن روحانی برگزار شد با اختصاص اعتبار لازم برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان های لرستان، بوشهر و خراسان شمالی و وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کرد.

براساس یکی از آئین نامه های رفع موانع تولید، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت های تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی و یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف وزارتخانه های ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می شود . همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طریق مراجع قانونی ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری یا مجوز صادر می شود، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت 5 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ۱۰ سال با نرخ صفر مشمول مالیات است.
دوره برخورداری محاسبه مالیات با نرخ صفر برای واحدهای اقتصادی مذکور موضوع این ماده واقع در شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی به مدت دوسال و در صورت استقرار شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته، به مدت سه سال افزایش می یابد.
 
آئین نامه ساماندهی تبلیغات و حمایت از نشان (برند) های تجاری داخلی یکی دیگر از آئین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بود که از تصویب دولت گذشت. این آئین نامه در راستای توسعه، ترویج و تبلیغ نشان های داخلی در بازارهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی، تشویق تولید کنندگان و صادرکنندگان با نشان برتر اجرایی خواهد شد.
 
همچنین آئین نامه اجرایی موضوع الزامات اجرایی ناظر به ایجاد سامانه داده های کشاورزی از جمله دیگر آئین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید به تصویب هیات وزیران رسید. براساس آئین نامه یاد شده، وزارت جهادکشاورزی مکلف است با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده های کشاورزی اقدام کند .
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ