کد خبر: ۱۵۰۱۰
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۶/۹

نظر تخت روانچی درباره آینده اقتصاد ایران
در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام شد :

نظر تخت روانچی درباره آینده اقتصاد ایران

معاون وزیر خارجه به بلومبرگ گفت: اقتصاد ایران صرف نظر از اجرا یا عدم اجرای توافق هسته ای تقویت خواهد شد و دولت ایران منتظر لغو تحریم ها برای رشد و توسعه اقتصاد نمانده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید  تخت روانچی به بلومبرگ گفت : اقتصاد کشور ایران صرف نظر از اجرا یا عدم اجرای توافق هسته ای و اینکه تحریم ها لغو شود یا پابرجا بماند تقویت خواهد شد. کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش جمع آوری مالیات ها اقتصاد ایران را به جلو می برد و دولت منتظر لغو تحریم ها برای رشد و توسعه اقتصاد نمانده است.

وی ادامه داد : اگرچه رفع تحریم ها برای ایجاد شرایط بهتر برای اقتصاد حائز اهمیت است اما رفع تحریم ها تنها ابزار در دست دولت نیست. اگر اقتصاد شما در داخل مشکلاتی دارد این که چقدر از رفع تحریم ها سود می برید موضوعیت نخواهد داشت. رفع تحریم ها برای حل این مشکلات در بلند مدت کافی نیست.
تخت روانچی با اشاره ویژه به چین، روسیه و هند گفت: درحالی که سرمایه گذاران برای ورود به اقتصاد ایران صف کشیده اند، ایران کشورهایی را که در سال های تحریم ها به روابط تجاری خود با ایران ادامه داده اند در حاشیه قرار نمی دهد.
وی ادامه داد: هنوز زود است بگوییم معاملات اقتصادی خارجی ایران بیشتر به سمت اروپا متمایل خواهد شد یا به سمت آسیا اما آن چه می توانم بگویم این است که ما آن هایی را که در دوران سختی با ما کار کردند را فراموش نخواهیم کرد. در عین حال فرصت های جدید را نیز مورد نظر قرار می دهیم.
 
وی در مورد تجارت با آمریکا نیز گفت: درحال حاضر به تجارت با آمریکا فکر نمی کنیم. در طول زمان اگر همه چیز به خوبی پیش برود فرصت هایی را که وجود دارند مد نظر قرار می دهیم .
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ