کد خبر: ۱۵۰۲۲
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۶/۹

وزیر صنعت : قیمت خودرو پائین نمی‌آید/ آزادسازی قیمت سنگ آهن به تعویق افتاد

وزیر صنعت : قیمت خودرو پائین نمی‌آید/ آزادسازی قیمت سنگ آهن به تعویق افتاد

وزیر صنعت معدن و تجارت از تعویق در آزادسازی قیمت سنگ آهن خبر داد و گفت: قیمت خودرو پائین نخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری امروز با رسانه‌ها به تشریح اقدامات دو ساله دولت یازدهم در حوزه صنعت، معدن و تجارت پرداخت و با بیان اینکه رشد منفی سال گذشته بخش تجارت به مثبت 3.7 درصد تبدیل شده ، گفت: با تکمیل و راه اندازی 8 هزار طرح صنعتی در کشور حدود 120 هزارفرصت شغلی ایجاد شده است.‎

وی ادامه داد: در حالی دولت تدبیر و امید،دیپلماسی اقتصادی را در کنار دیپلماسی سیاسی مد نظر داده  که در دیدار با مقام معظم رهبری ، ایشان بر لزوم حمایت از تولید داخل، نقش نظام بانکی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی تأکید داشتند. ما نیز پیگیر این موضوع خواهیم بود.
 
این وزیر با اشاره به مطرح شدن بحث نخریدن خودروهای داخلی با هدف کاهش قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت و این موضوع که گفته می شود قیمت‌ها پایین خواهد آمد نه از سوی ما اعلام شده و نه از سوی خودروسازان. در این میان توافق هسته ای باعث شده تا قیمت ارز در کشور به ثبات برسد. اگر توافق نشده بود قیمت ارز افزایش می یافت ولی در حال حاضر قیمت ارز به ثبات رسیده و قرار نیست شوکی به آن وارد شود.
 
نعمت به تدوین برنامه اصلاح ساختار مالی خودروسازان و کاهش هزینه ها تا سال ۹۶ و ارایه گزارش مربوطه به مسئولان بانک مرکزی اشاره کرد که با اجرای این برنامه، بخشی از قیمت ها و هزینه تولید کاهش خواهد یافت.‎
 
وی درباره ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور نیز توضیح داد: به گفته رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی، هر هفته دو شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مراجعه می‌کنند که البته تحقق آن نیازمند لغو تحریم‌ها است.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی درباره قیمت گذاری سنگ آهن نیز گفت: اول سال تصمیم ما این بود که قیمت سنگ آهن بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود ولی به دلیل شرایط بازار بین المللی فولاد و سنگ آهن متوجه شدیم که این موضوع باعث ضرر صنایع بعدی می شود.

نعمت زاده در پاسخ به سوالی در مورد انتقاد مقام معظم رهبری نسبت به ادغام وزارتخانه های صنایع و بازرگانی، گفت: انتقادی از سوی ایشان مطرح نشد بلکه به دلیل اینکه من گزارشی در مورد اقدامات وزارت صنعت ارایه کردم و موارد زیادی را شامل می شد، رهبری فرمودند که کار زیادی به وزارت صنعت محول شده، ما نفهمیدیم چرا این دو وزارتخانه با هم ادغام شدند. در دیدار با مقام معظم رهبری وقت ما کم بود ولی اگر وقتی باشد حتما توضیح خواهیم داد.
 
وی تأکید کرد: کوچک سازی دولت و ادغام وزارتخانه ها کار درستی است و تکلیف برنامه پنجم بوده است.
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رحيم | ساعت ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۶/۹
2
0
پاسخ
با درود و خسته نباشيد ايا شما در دنياي امروز و اقتصاد جهاني تا بحال شنيديد كه يك وزير اعلام كنه قيمت خودرو كاهش نخواهد داشت و قيمت اهن با داشتن ٤٨ ميليون سهامدار ازاد نخواهد شد الله و اعلم با تشكر و تقديم احترامات.
» ازاد | ساعت ۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۶/۱۰
0
0
پاسخ
اقای وزیر محترم
ما به گلواژه های شما اهمیت نخواهیم داد و فعلا ماشین داخل را نخواهیم خرید برادر من
» ناشناس | ساعت ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱/۳۰
0
0
پاسخ
اقای وزیر شما فقط شعار میدید ... قیمت اهن طی پانزده روز ۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشت اخه کجای دنیا انقدر ....

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ