کد خبر: ۱۵۰۶۲
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۶/۱۰

نتیجه مجمع با حاشیه مخابرات و سئوالات سهامداران حقیقی

نتیجه مجمع با حاشیه مخابرات و سئوالات سهامداران حقیقی

مجمع فوق العاده مخابرات امروز با حاشیه هایی برگزار شد و طی آن حضور دولت با دو کرسی هیات مدیره در این شرکت بزرگ بار دیگر تثبیت شد اما سئوالات سهامداران حقیقی درباره آینده آن بی پاسخ ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی لغو مجمع فوق العاده مخابرات در 19 مرداد، امروز این مجمع با حضور 96 درصد از سهامداران در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی با حاشیه هایی برگزار شد و به پایان رسید اما ذهن سهامداران مخصوصا" انباشت از این سئوال شد که آیا این شرکت بزرگ بورسی می تواند آینده روشنی داشته باشد و زیان گذشته را جبران کند.

براساس این گزارش، علت اصلی برگزاری این مجمع ناشی از غیبت نمایندگان دولت در جلسات گذشته هیئت مدیره مخابرات به دلیل وجود اختلافاتی آشکار در مدیریت بود که طبق قانون تجارت و اساسنامه شرکت، اگر اعضا هیات مدیره در جلسات هیئت مدیره طی 4 جلسه متوالی و یا 6 جلسه غیر متوالی غیبت کنند عضویت آنها را در هیئت مدیره منتفی می شود.

نتیجه این مجمع هم تکرار حضور شرکت های توسعه اعتماد مبین، شهریار مهستان و گسترش الکترونیک مبین از یک سو و دولت و شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان از سوی دیگر بود .

اما قبل از کسب این نتیجه حاشیه هایی مانند عدم توزیع برگ آرا به رغم درخواست برخی سهامداران و موضع خنثی نماینده سازمان بورس به این مورد ، انتخاب شفاهی و با دست اعضاء هیات مدیره، نامزد شدن یک سهامدار حقیقی ، عدم تلاش مسئولان سهامدار عمده برای کسب حداکثری کرسی هیات مدیره رخ داد و سهامداران به کاهش یک سال اخیر قمت سهام مخابرات و تحمل زیان، وجود اختلافات بین شرکت و دولت و ادامه تنها بازنده مناقشات یعنی سهامداران، مواضع وزیر ارتباطات درباره عدم افزایش قیمت نرخ ها ، دخالت نهاد ناظر حوزه در اجرا اعتراض هایی کردند .

بعد از اتمام مجمع هم برخی از خود و دیگران پرسیدند آیا تضمینی برای تکرار نشدن قهر و لج و غیبت در جلسات هیات مدیره مخابرات وجود دارد؟ آیا سهامدار عمده با دولت هماهنگ خواهد شد و مشکلات موجود بر طرف خواهند شد ؟ آیا باید برای خروج یا ادامه حضور با نگرانی در ترکیب سهامداری مخابرات تصمیم گیری کرد؟ و...

این سئوالات و ابهامات در آینده ایی نه چندان دور و حداقل بعد از بازگشایی نماد این شرکت 4.5 هزار میلیارد تومانی که یکی از 10 شرکت بزرگ بورسی و مشمول اصل 44 بشمار می رود ، مشخص خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ