کد خبر: ۱۵۰۶۵
۰:۰ - ۱۳۹۴/۶/۱۱

علت اصلی کاهش فروش یک دلاری نفت به پالایشگاه ها اعلام شد
درگفت وگوی بورس پرس با یک مقام مسئول :

علت اصلی کاهش فروش یک دلاری نفت به پالایشگاه ها اعلام شد

یک مقام مسئول در وزارت نفت علت اصلی کاهش یک دلاری قیمت فروش نفت به پالایشگاه ها را اعلام کرد.

یک مقام مسئول در وزارت نفت در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، با تایید کاهش یک دلاری قیمت فروش نفت به پالایشگاه ها اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذ شده ، قیمت فروش نفت به پالایشگاه ها طی دو ماه اول سال جاری، با یک دلار کمتر محاسبه و اعلام شد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید فرآورده های نفتی تغییری نکرده، ادامه داد : علت اصلی این تصمیم ناشی از اشتباه محاسبات قبلی بود که در اردیبهشت سال جاری از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به پالایشگاه ها اعلام و سپس لغو شد . بنابراین کاهش یک دلاری نفت بعد از بازنگری های لازم و با هدف واقعی کردن قیمت ها انجام شد .

وی در واکنش به این سئوال که با توجه به ادامه روند نزولی جهانی قیمت نفت و وضعیت سخت پالایشگاه ها در سال جاری که با اعلام زیان در سه ماه اول سال و کاهش شدید سودآوری حتی نسبت به سال گذشته مواجه شده اند، آیا امکان تکرار این تصمیم مثبت وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش وجود دارد یا خیر ؟ به  بورس پرس گفت : واقعیت این است که چنین تصمیماتی توسط کارگروه مربوطه اتخاذ می شود . به همین دلیل در حال حاضر نمی توان هیچ اظهار نظری درباره آینده کرد.

وی درباره قیمت های فروش نفت به هر یک از پالایشگاه ها هم توضیح داد: برخی از آمار و ارقام و اطلاعات ارسالی به پالایشگاه ها محرمانه است اما در پی درخواست مسئولان پالایشگاه ها مبنی بر اعلام قیمت فروش نفت ، ارقام فروش نفت به همه شرکت ها داده شده تا از طریق کدال به اطلاع همگان برسد. اما اینکه این ارقام منتشر می شود یا خیر باید مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش، طی چند روز گذشته شرکت ملی پالایش و پخش اطلاعیه ایی داده که طی آن قیمت فروش نفت خام برای دو ماه اول سال با یک دلار کاهش محاسبه شده است. به همین دلیل پالایشگاه اصفهان با ارسال گزارش عملکرد سه ماه جدید و اصلاح شده ایی ، پوشش 17 درصدی و 72 ریالی سود 42 تومانی هر سهم در سه ماه اول سال را به 93 ریال معادل 22 درصد افزایش داد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ