کد خبر: ۱۵۱۵۷۴
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱/۳۱

پیش بینی ورود موج جدید نقدینگی به بورس / رکود سه ماهه بازارهای رقیب
توسط یک کارشناس مطرح شد:

پیش بینی ورود موج جدید نقدینگی به بورس / رکود سه ماهه بازارهای رقیب

کارشناس بازار سرمایه باتوجه به بازگشایی اصناف و ادامه دار بودن رکود در کسب و کارهای خرد تا سه ماه آینده پیش بینی کرد رونق بورس مردم بیشتری را تشویق به حضور در بازار سهام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دکترای مدیریت مالی و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص موج جدید نقدینگی در بورس با بازگشایی اصناف در کانال تلگرام چند خط از محسن عباسی اعلام کرد: با بازگشایی مجدد اصناف خصوصاً بازارهای رقیب بورس مانند طلا، بازگشایی دفاتر مشاوران مسکن،  بازار بزرگ تهران و صرافی ها و بازارهای غیر رسمی دلار شاهد موج جدیدی از ورود نقدینگی به بورس خواهیم بود.

با توجه به ادامه دار بودن رکود در کسب و کارهای خرد و ترس عمومی از کرونا به نظر می رسد حداقل تا ۳ ماه آینده همچنان تقاضا برای دریافت خدمات پایین باشد.

رکود در سایر بازارها و رونق بورس احتمالاً مردم بیشتری را تشویق به حضور در بازار سهام خواهد کرد. طلا، اوراق کم بازده و حتی مسکن و آپارتمان هایی که به قصد سرمایه گذاری خریداری شده اند برای جبران خسارت ناشی از رکود در کسب و کارها و همچنین کسب بازدهی از بورس تبدیل به وجه نقد شده و راهی بورس خواهد شد.

حجم معاملات به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در روز وحتی بیشتر خواهد رسید. فشار مضاعفی به بازار ارز و خصوصا سکه وارد خواهد شد زیرا این دو کالا بیش از مسکن در سبد هر خانوار ایرانی نقش سرمایه گذاری را ایفا می کنند و ضمنا از منظر مبلغی نیز خردتر  و شناورتر از مسکن هستند و به سرعت توانایی تبدیل به وجه نقد را دارند.بورس در حال بزرگ شدن است و قصد دارد جای خود در در سبد سرمایه گذاری خانواده ایرانی باز کند، سهمی که سال ها در اختیار مسکن و ارز و طلا بود!

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ