کد خبر: ۱۵۱۶۰
۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۶/۱۶

پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان
مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد :

پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال به شرکت های تعاونی دانش بنیان پرداخت کرده ایم در حالیکه حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برای این امر می توانیم تسهیلات دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدعلی سهمانی شامگاه یکشنبه در چهارمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاون در مرکز همایش های صدا و سیما، افزود: 90 درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون متعلق به بخش تعاون است، این بانک با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه تاسیس شد و اکنون 60 هزار میلیارد ریال سرمایه دارد که بخشی از آن از طریق سپرده های مردم تامین شده است.

سهمانی ادامه داد: سیاست دولت تدبیر و امید در 2 سال گذشته این بوده که از طریق بانک ها واحدهای خرد و متوسط و از محل دیگر ابزارهای مالی در بازار سرمایه از بنگاههای بزرگ اقتصادی حمایت کند.
وی با بیان آنکه شرکتهای دانش بنیان جزو اولویت برنامه های دولت است و همواره بر تشکیل این نوع شرکت ها تاکید شده است، اظهار داشت: به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام آمادگی می کنم که بانک توسعه تعاون آمادگی برای پذیرش طرح های دانش بنیان را دارد.
سپس رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس جمهوری گفت: صندوق یادشده سال 89 در کشور تاسیس شد اما تا سال 93 هیچگونه فعالیتی نداشته است.
بهزاد سلطانی اظهار داشت: در صندوق یادشده تاکنون 780 طرح دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفته که 480 طرح مورد تائید قرار گرفته است. تسهیلات طرح های یادشده که از سوی صندوق نوآوری به این طرحها پرداخت می شود برابر 185میلیارد تومان است.
وی میزان تسهیلات برای ایده های دانش بنیان را بین 30 تا 300 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سرمایه این صندوق سه هزار میلیارد تومان است.
وی میزان بررسی طرح های دانش بنیان را در صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس جمهور سه ماه ذکر کرد و گفت: علیرغم اینکه وضعیت دولت به لحاظ مالی چندان مطلوب نیست اما سرمایه صندوق خوب است و از طرح های نوآورانه حمایت می کند.
وی تعداد شرکتی های دانش بنیان در کشور را 1650شرکت عنوان کرد و گفت: 1100 شرکت تاکنون طرح دانشبنیان ارانه کرده اند.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ