کد خبر: ۱۵۱۹۸
۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۶/۱۷

وزرای کار ایران و مکزیک تفاهمنامه امضا کردند

وزرای کار ایران و مکزیک تفاهمنامه امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بین وزارت کار ایران و وزارت کار مکزیک امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعدازظهر دیروز تفاهم نامه همکاری بین وزارت کار ایران و وزارت کار مکزیک امضا شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به اینکه وزیر کار مکزیک پس از حضور در ایران ملاقات‌هایی را با بخش‌های مختلف در حوزه نفت و گاز داشتند گفت: دو طرف مذاکراتی در زمینه‌های مختلف انجام دادند.در زمینه‌های مختلف مانند صندوق‌های رفاه، مسائل مختلف کارگری، تبادل تجاربی صورت گرفت. به طور مثال در زمینه فنی و حرفه‌ای و تربیت مربی تبادل تجارب داشتیم.
 
وی با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت گفت: مقرر شد در زمینه مباحث رفاهی و کارگری و همچنین صندوق‌های بازنشستگی تفاهم هایی صورت گرفت.وزیر کار مکزیک با وزیر نفت و وزیر اقتصاد در تهران ملاقات نمود و بدین ترتیب در جنبه‌های کاری اصلاحات در زمینه انرژی در مکزیک و در خصوص زمینه اقتصادی بین المللی و چالش‌های آن برای توسعه تبادل نظر بعمل آوردند.
وی به رابطه سودمند کاری با همتای مکزیکی اشاره کرد و گفت: رابطه‌ای که امکان تعمیق نزدیکی میان دو کشور را در موضوعات مهم برای توسعه و مورد علاقه طرفین فراهم نموده است در این دیدار محقق شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمینه بهره وری شغلی، سیاست شغلی برای افراد معلول جسمی و تأمین سلامت در کار در این حوزه مورد تأکید قرار گرفت. همچنین تبادل تجارب در زمینه خدمات عمومی اشتغال، تأمین و سلامت در کار، و نیز کارهای مصالحه کاری را روشن نمود.
 
در ادامه این مراسم، آلفو نسوناوارته تریدا وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک با اشاره به اینکه امروز صحبت کردیم تا پس از انجام توافق هسته‌ای در ایران همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی داشته باشیم افزود: در سال 1999 اولین وزیر وارد ایران شد و تاکنون هیچ وزیری نیامده امروز مقرر شد بعد از رفع تحریم‌ها در ایران روابط هرچه بیشتر و بهتر دنبال شود.
وی ادامه داد: بالا بردن ارتقای آموزش کارگران، آموزش پرسنل، کمک به افراد معلول، کمک به صندوق بازنشستگی زمینه‌هایی بود که مقرر شد در همکاری با ایران مدنظر قرار گرفته شود.
 
وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک با اشاره به اینکه سیستم تأمین اجتماعی مکزیک قدیمی‌ترین در آمریکای لاتین است گفت: به طور مستقیم این سیستم از احکام نوآورانه اجتماعی برافراشته شده که هدف آن محافظت از ضعیف‌ترین و آسیب پذیرترین بخش‌های جامعه از طریق اعطای دسترسی به آموزش و پرورش رایگان، امداد پزشکی و کار با دستمزد منصفانه است.
 
تریدا ادامه داد: در حال حاضر نظام تأمین اجتماعی مکزیک متشکل از نهادهای محلی و فدرال فراوانی است که هدف آن بیشترین تعداد پوشش مردم بوده و برنامه‌های آن به صورت مشارکتی و غیرمشارکتی است.این بازدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که اولین سفر یک وزیر دولت مکزیک در 14 سال گذشته می‌باشد و این منعکس کننده درجه توافق دو کشور برای تقویت روابط دو جانبه در امور مشترک برای توسعه هردو جامعه است.
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ