کد خبر: ۱۵۲۵۹۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۱

عرضه اولیه سهام تامین سرمایه و معاملات صندوقی با بازدهی ۳۷ درصدی
مدیرعامل و مدیر دارایی خبر دادند :

عرضه اولیه سهام تامین سرمایه و معاملات صندوقی با بازدهی ۳۷ درصدی

مدیرعامل و مدیر دارایی تامین سرمایه امین با اعلام ویژگی های صندوق سرمایه‌گذاری یکم آوید برای آغاز معاملات در فرابورس از مراحل پذیرش این تامین سرمایه برای ورود به بورس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی ظرفیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری یکم آوید بصورت آنلاین با حضور سلمان خادم المله و علی تقوی مدیرعامل و مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری تامین سرمایه امین برگزار شد تا معاملات هر واحد این صندوق با کشف قیمت 10271 ریال در بازار ابزارهای نوین مالی از امروز در نماد "گنجین" آغاز شود. ارزش اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری‌ صندوق گنجین هزار تومان و حداقل سرمایه آن نیز 100 میلیارد تومان است.

هدف از تاسیس صندوق و یکی از مهمترین ویژگی‌ها

خادم‌المله درخصوص فرایند تاسیس این صندوق گفت: صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه یکم آوید اواخر سال 95 در سازمان بورس به ثبت رسید و فعالیت را در اردیبهشت‌ سال 96 به عنوان صندوق با درآمد ثابت آغاز کرد. این صندوق سرمایه‌گذاری اولین صندوق مبتنی بر صدور و ابطال است که در فرابورس معامله می‌شود و معاملات ثانویه آن از طریق فرابورس امکان‌پذیر است. در این میان سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها یا از طریق سیستم معاملات برخط، واحدهای این صندوق را خریداری کنند.

وی افزود: هدف از تشکیل این صندوق تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه و تشکیل سبدی از دارایی‌های مالی و مدیریت حرفه‌ای این سبد است و یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مزیت آن نیز پرداخت سود روزشمار به دارندگان واحدهای صندوق است. برای منتفع شدن از بیشترین بازدهی برای سرمایه‌گذارانی که این صندوق را انتخاب کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار (سهام با درجه ریسک متفاوت، اوراق مشارکت، گواهی سپرده‌های بانکی و...) پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول درباره تغییر نوع این صندوق توضیح داد: براساس مصوبه مجمعی که دی‌ سال 98 برگزار شد، نوع این صندوق به قابل معامله با درآمد ثابت (بدون تقسیم سود) تغییر پیدا کرد و اساسنامه جدید آن اسفند ماه در سازمان بورس مورد تائید قرار گرفت. تفاوت اصلی ساختارETF ها با صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود، ایجاد نقدشوندگی با بهره‌گیری از ظرفیت بازار سهام است. درETF ها رکن ضامن نقدشوندگی حذف شده‌ و رکن جدیدی به عنوان بازارگردان، زمینه نقدشوندگی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری ETF را در بازار سرمایه فراهم می‌کند.

برنامه تامین سرمایه امین برای حضور در بورس

خادم المله درباره ورود تامین سرمایه امین به بورس گفت: کارگروه بورسی شدن این شرکت فعال بوده و مراحل پذیرش را طی می‌کند. سه‌شنبه هفته آینده جلسه هیات پذیرش در بورس برگزار می شود و انتظار می‌رود شاهد عرضه اولیه سهام این شرکت در ماه های آینده باشیم.

مزایای صندوق سرمایه‌گذاری یکم آوید

علی تقوی مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری تامین سرمایه امین نیز با اشاره به میزان سود این صندوق گفت: مزایای این صندوق شامل سود روزشمار حداقل ۲۰ درصد، داشتن بازارگردان، امکان انجام معاملات واحدها بصورت آنلاین و شفاف‌بودن آن است و با توجه به پیش‌بینی استقبال از واحدهای صندوق "گنجین" درخواست داده‌ایم سقف سرمایه صندوق از ۱۰۰ به هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق حدود ۱۳.۵ میلیارد تومان و میانگین بازدهی سالانه آن حدود 37 درصد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ