کد خبر: ۱۵۲۶۲۶
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۲/۱

درخواست عضو شورای عالی بورس از شستا برای عرضه محصولات در بورس کالا

درخواست عضو شورای عالی بورس از شستا برای عرضه محصولات در بورس کالا

عضو شورای عالی بورس گفت: اگر پس از عرضه اولیه شستا ، کالای زیرمجموعه ها در بورس کالا عرضه شود ، شفافیت حداکثری در بخش های مالی و بازرگانی شرکت ها رخ خواهد داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهمن عبدالهی به مزایای ورود شرکت های زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه اشاره کرد و به ایرنا گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است، بعد اول این موضوع اقدام دستگاه ها و مسئولین دولتی به واگذاری شرکت های زیرمجموعه است. متاسفانه شرکت هایی که دارای هزاران میلیارد تومان ارزش هستند و باید کمکی در هزینه های دولت باشند مصرف کننده شده اند و در بودجه مبالغی در نظر گرفته شده تا ضرر آنها پوشش داده شود.

وی افزود: همچنین سود شرکت های دولتی سودده هستند نیز نسبت به سرمایه در اختیار ناچیز است بنابراین واگذاری شرکت ها باعث می شود تا حدودی از فشار بر بودجه دولت کاسته شود و دولت بتواند منابع را در موارد واجب تری هزینه کند. پس از عرضه سهام شستا در بورس، عرضه کالاهای تولیدی زیرمجموعه ها در بورس کالا می تواند به شفافیت حداکثری در اقتصاد منجر شود. افزایش دایره حضور شرکت ها و کالاهای تولیدی در بورس کالا بطور حتم شفافیت حداکثری مورد نظر مسئولان را تامین می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورتی که شرکت های تولیدی زیر مجموعه شستا، مکلف به فروش کل تولیدات در بورس کالا شوند اقدام بزرگ و موثری در شفافیت مالی شرکت ها، بازرگانی و فروش آنها صورت خواهد گرفت که به سلامت اقتصادی کمک شایانی می کند. امید می رود روندی که با ورود شستا به بورس آغاز شد شروعی برای اقدامات بیشتر در زمینه واگذاری شرکت های دولتی باشد این اقدام علاوه بر کمک در شکوفایی اقتصاد ملی به بزرگ تر شدن بخش خصوصی کمک ویژه ای می کند.

عبداللهی یکی از اهداف اصلی سهامداری را مردمی کردن اقتصاد مطرح کرد و توضیح داد: تا زمانی که استفاده بهینه از دارایی ها صورت نگیرد اقتصاد دگرگون نخواهد شد و واگذاری از جمله راه های استفاده بهینه از دارایی های ملی است که بهتر است به بخش غیردولتی واگذار شوند.این اقدام سبب کاهش نقش دولتی و سهم دولت در اقتصاد می شود و این دست واگذاری ها به مردم، شکوفایی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ