کد خبر: ۱۵۲۶۵۷
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۲/۲

بورس مراقب شرکت های بدون فعالیت اما با بازدهی 100 درصدی سهام باشد
کارشناس بازار سرمایه :

بورس مراقب شرکت های بدون فعالیت اما با بازدهی 100 درصدی سهام باشد

کارشناس بازار سرمایه با اعلام اهمیت حوزه کسب و کار شرکت‌ها گفت: سازمان بورس باید بر شرکت های بدون فعالیت موثر نظارت کند که گاه به طرز عجیبی تا ۱۰۰ درصد هم رشد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد به آبادی با بیان اینکه توجه به حوزه کسب و کار شرکت‌های بورسی یکی از مهمترین موضوعات بازار سرمایه بشمار می رود به تسنیم گفت: طی هفته های اخیر شاهد رشد غیرواقعی ارزش سهام برخی از شرکت‌ها هستیم که فقط بصورت اسمی در حوزه کسب و کار حضور دارند.

وی افزود: این اتفاق یک آفت خطرناک برای بورس محسوب می شود برخی از این شرکت‌ها ، عملا فعالیت محسوس و موثری ندارند و حتی برنامه های تولیدی و بازرگانی مشخصی را دنبال نمی کنند ولی به طرز عجیبی قیمت سهام آنها رو به افزایش است و فقط در پی برخی فضاسازی‌ها در حاشیه بورس رشد کاذب دارند و روند واقعی را دنبال نمی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می رسد سازمان بورس باید به این شرکت ها توجه بیشتری داشته باشد و نباید اجازه دهد شرکت هایی که هیچ گونه فعالیت تولیدی ندارند و نقشی در بهبود فعالیت‌های اقتصادی ایفا نمی کنند اغلب تا 100 درصد در برخی دوره های زمانی رشد کنند. روزانه شاهد حضور بازیگران جدیدی در بازار سرمایه هستم که اطلاعات کافی از روند نوسان های ارزش سهام ندارند و اقدام به خرید سهام این شرکت ها می کنند در حالی که این شرکت ها هیچ برنامه ای برای آینده ندارند و با این شیوه ها سعی در افزایش سرمایه دارند و مشخص نیست در آینده این سرمایه را به چه سمت و سویی هدایت خواهند کرد.

به آبادی ادامه داد: بنابراین باید حوزه فعالیت شرکت های بورسی به شدت مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد و شفاف‌سازی لازم در این زمینه ارائه شود. به گونه‌ای که روند فعلی، برنامه‌های آینده و دیگر فعالیت های این شرکت ها زیر ذره‌بین دستگاه های نظارتی قرار گیرد تا بر اساس آن خرید و فروش سهام این شرکت ها در یک فرآیند شفاف و منطقی دنبال شود.

به گفته وی در گام نخست سازمان بورس و در ادامه رسانه‌ها باید این ماموریت مهم شفاف‌سازی را دنبال کنند و فعالان و علاقه‌مندان ورود به بازار سرمایه نیز آگاهی نسبت به این روندها را افزایش دهند و سهامی را برای خرید انتخاب کنند که در آینده سودده باشد و منجر به اتلاف سرمایه های آنان نشود.

به آبادی ادامه داد: بطور طبیعی روند نزولی برای شرکت هایی که برنامه مشخصی را در زمینه افزایش تولید و سرمایه گذاری آینده دنبال می کنند به مراتب کمتر است و در چنین شرایطی فعالان باید تا حد ممکن اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه، برنامه و صورت‌های مالی شرکت ها کسب کنند و در مورد برنامه دقیق آنها برای تولید، افزایش سهم بازار، صادرات و تنوع محصول برای آینده نیز تحقیق کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ