کد خبر: ۱۵۲۶۶۲
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۲/۲

سند راهبردی نوین و نقشه راه توسعه مدیرعامل بورس کالا برای ۱۴۰۴

سند راهبردی نوین و نقشه راه توسعه مدیرعامل بورس کالا برای ۱۴۰۴

مدیرعامل بورس کالا از سند راهبردی نوین و نقشه راه توسعه این شرکت برای افق چشم انداز ۱۴۰۴ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد درباره رویکرد سند راهبردی نوین بورس کالا برای افق چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: با توجه به اتمام افق ترسیم شده بورس کالا برای چشم انداز ۹۹ به‌روزرسانی سند راهبردی سازمان بورس و اوراق بهادارسال ۹۷ و تغییرات چشمگیر محیط کسب‌وکار اعم از تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، ظهور تکنولوژی‌های جدید، اعمال سیاست‌های دستوری و بازدارنده، پذیرش سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران و راه‌اندازی و توسعه ابزارهای جدید مانند مناقصه و خرید دین، شرکت بورس کالای ایران در سال ۹۸ تصمیم گرفت تا اقدام به بازنگری و تدوین سند راهبردی نوین شرکت کند.

وی افزود: همچنین کاهش درآمد شرکت تحت تاثیر خروج موقت از بازار آتی سکه طلا و کاهش کارمزد برخی کالاها در کنار وجود نقاط قابل بهبود در سند راهبردی پیشین همچون به‌کارگیری مدل ارزیابی کارت امتیازی متوازن (BSC) و لحاظ نمودن رویکرد مدیریت ریسک از دیگر موارد اثرگذار در تدوین سند راهبردی نوین شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: بدین منظور کمیته بازنگری سند راهبردی متشکل از اعضای منتخب هیات‌مدیره و مدیران ارشد شرکت، کارگروه داخلی متشکل از معاونان و مدیران میانی شرکت و همچنین تیم اجرایی متشکل از کارشناسان خبره و باتجربه این حوزه، ‌تشکیل و پس از برگزاری ۸ جلسه کمیته بازنگری سند راهبردی، ۳۳ جلسه کارگروه تخصصی و ۹۲ جلسه تیم اجرایی جمعا بالغ بر ۸۵۶ نفرساعت، سند راهبردی نوین شرکت بورس کالای ایران در افق چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین و تصویب گردید.

سلطانی نژاد گفت: ماحصل این جلسات و تلاش‌ها، آسیب‌شناسی سند پیشین و مطالعه اسناد بالادستی به‌روزرسانی ارکان اصلی (مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت)، شناسایی و تجزیه‌وتحلیل ذی‌نفعان شرکت، تجزیه‌وتحلیل عوامل داخلی (نقاط قوت و ضعف)، بررسی عوامل خارجی (فرصت‌ها و تهدیدها)، تعیین موقعیت راهبردی، تدوین و اولویت‌بندی راهبردها و تدوین نقشه راهبردی بود.

وی افزود: از دیگر نتایج برگزاری جلسات کمیته بازنگری سند راهبردی می توان به تعیین میزان تطابق میان راهبردهای شرکت با راهبردهای سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین راهبردهای وزارت امور اقتصاد و دارایی و تدوین مدل پایش و ارزیابی و فهرست عناوین برنامه‌های عملیاتی مشتمل بر طرح هاو اقدامات بهبود مرتبط با هر یک از راهبردها و به تفکیک ساختار سازمانی شرکت بورس کالا اشاره کرد.

مدیرعامل بورس کالا اضافه کرد: شرکت بورس کالا مرجع اصلی کشف قیمت و ارائه‌دهنده خدمات متنوع مبتنی بر کالا و اوراق بهادار کالایی در راستای پاسخ به نیازهای صاحبان صنایع، تجار و فعالان بازار سرمایه از طریق بستری رقابتی، منصفانه، شفاف و امن بوده و بدین منظور با بهره‌گیری از سرمایه های انسانی سرآمد و فناوری‌های نوین، همواره ضمن تمرکز بر بازارهای داخلی به دنبال شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های بین‌المللی خواهد بود.

سلطانی نژاد گفت: رویکرد سند راهبردی در افق ۱۴۰۴ مشتمل بر عمق‌بخشی در بازارها با تمرکز بر بازاریابی، تعاملات موثر با سایر نهادها و توسعه پایدار بر مبنای برندسازی، مداومت همیشگی بر توسعه و ارتقای مجموعه ها و روش‌ها در راستای تنوع‌بخشی و بهبود کیفیت در خدمات به مشتریان خواهد بود. تکمیل زنجیره ارزش و ورود به حوزه‌های جدید کسب و کار نیز رویکرد ویژه این سند راهبردی برای تحقق بخشی شعار سال ۹۹ مبنی بر جهش تولید بوده که در آینده نزدیک و به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ