ایرانخودرو از اجرای طرح های متعددی برای ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو خبر داد که کسب ۵ ستاره کیفی برای ۵ محصول پرطرفدار و مشتری پسند از جمله نتایج آن در سال گذشته بود.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو اعلام کرد: سطح کیفی محصولات بر اساس آدیت شرکتهای بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI&IEI) در سال گذشته حکایت از افزایش رتبه کیفی ۵ محصول شامل محصولات207 صندوقدار و دناپلاس به 4 ستاره، سورن، پارسهای اتوماتیک و دستی در تمامی سایتهای تولیدی به 3 ستاره دارد.
همچنین از ابتدای سال گذشته ، سبد محصولات تولیدی ایران خودرو بهبود 10درصدی در امتیاز کسب شده کیفیت را تجربه کردهاند.در پایان این سال بیش از 88 درصد از محصولات، سطح کیفی 3، 4 و 5 ستاره را کسب کرده در حالی که محصولات هیچ یک از خودروسازان داخلی شرایط نزدیک به ایرانخودرو را تجربه نکردهاند.
نظرسنجیها و رضایتمندی مشتریان یکی از معیارهای بهبود کیفیت محصولات خودروسازان، اجرای برنامه های نظرسنجی و اندازهگیری میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات فروش و پس از فروش است.
نتایج گزارش شده از سوی شرکتهای بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته بیانگر ثبات در رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و بهبود 4 درصدی نسبت به متوسط صنعت در شرایط سخت تحریمی است.همچنین ثبات در تعداد ایرادات اعلام شده توسط مشتریان و بهبود 24 درصدی نسبت به متوسط صنعت نیز دستاورد کیفی در سال گذشته به حساب میآید.
تمامی محصولات تولیدی رضایت بالاتر از شاخص متوسط صنعت را داشته و رتبه اول رضایت از خدمات پس از فروش تولیدکنندگان خودرو با کسب امتیاز ۷۶۳ متعلق به ایرانخودرو است که با رتبه دوم اختلاف ۱۵ امتیازی دارد.
در سال جاری ارتقای سطح کیفیت سمند به سه ستاره و هایما اس.5 به چهار ستاره دنبال میشود و بهبود 10 درصدی امتیاز کیفیت سایر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو 206، پژو207، دنا و همچنین بهبود در برخی سازوکارها و سیستمهای خودرویی و موتور نیز از جمله طرح های بهبود کیفیت محصولات، سیستم و قطعات است که در سال جاری اجرا میشود.
انتهای پیام