کد خبر: ۱۵۲۷۵۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۶

پیش بینی بورس در دومین هفته اردیبهشت و اقبال بازار  به سه گروه بزرگ
توسط یک شرکت کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی بورس در دومین هفته اردیبهشت و اقبال بازار به سه گروه بزرگ

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای موثر بر بازار سهام ، وضعیت بورس در دومین هفته اردیبهشت را پیش بینی و احتمال ادامه روند رشد و اقبال به سه گروه بزرگ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس ایران در حالی دومین هفته اردیبهشت را با رکورد جدید 741 هزار و 952 واحدی شاخص شروع می کند که کارگزاری درباره شرایط روزهای گذشته و آینده بازار سهام اعلام کرد : بازار سهام در هفته گذشته رشدی کم نظیر داشت با صعود یکپارجه قیمت ها در نمادها و گروه های مختلف بازار روبرو شد و اقبال به گروه های بزرگ،  شاخص کل را تا میانه کانال 700 هزار واحدی به پیش برد.

اما در بازارهای جهانی نفت روزهای بی سابقه ای را پشت سر می گذارد و آغاز هفته با منفی شدن قیمت در قراردادهای آتی، رکورد عجیبی ثبت شد. افت شدید تقاضا و پر بودن مخازن تولیدکنندگان را وادار به فروش نفت در قیمت های نامتعارف کرده است. هرچند تا حدودی بهبود تقاضا در روزهای بعد رخ داد .

در فلزات اساسی نیز نوسانات محدود قیمت ادامه داشت و کاهش تقاضا و رشد شاخص دلار همچنان این بازار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در بازار ارز با افت قیمت نفت شاهد بازگشت قیمت دلار به بالاتر از سطح 16000 تومانی بودیم و به نظر می رسد دلار همچنان در این محدوده نوسان داشته باشد و در ادمه می تواند رشد محدود نیز داشته باشد.

اما در بازار سهام که به محلی جذاب برای تامین مالی بدل شده، رشد قیمت گروه ها و نمادهای بزرگ که هدف واگذاری هستند رخ داد و به نظر این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

گزارش های پایانی سال 98 می تواند بازار را تا حدودی متاثر کند. هرچند در مقطع فعلی ، بازار تمرکز زیادی بر متغیرهای بنیادی ندارد. گزارش فعالیت ماهانه فروردین نیز حاکی از تاثیر شدید شیوع بیماری بر فعالیت شرکت ها است.

در دو گروه بانک و بیمه و البته خودرویی ها نیز که در فهرست واگذاری های دولتی قرار دارند احتمالا ادامه روند صعودی را شاهد باشیم . نکته قابل توجه این هفته می تواند بازگشایی نمادهای "خودرو و خساپا" باشد.

به صورت کلی تورم به صورت خزنده در حال رشد است و وفوران نقدینگی در بازار سرمایه از این تورم استقبال کرده و روندی همسو به خود گرفته است. به نظر می رسد با توجه به برنامه دولت در تامین نقدینگی از بازار سهام، رشد بازار کم و بیش ادامه داشته باشد و برنامه های عرضه اولیه زیرمجموعه های ارگان های بزرگ اقتصادی نیز بتواند شادابی دوچندانی را به بازار بدهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ