کد خبر: ۱۵۲۷۸۱
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۲/۶

بورس تنها راه نجات اقتصاد ایران است/ حمایت دولت و عرضه اولیه های پرقدرت/ بورس حباب ندارد
وزیر اقتصاد در جلسه با مسئولان بازار سرمایه و صاحبنظران :

بورس تنها راه نجات اقتصاد ایران است/ حمایت دولت و عرضه اولیه های پرقدرت/ بورس حباب ندارد

وزیر اقتصاد با حمایت تمام قد از بورس به افزایش ابزارها و عرضه اولیه وعده داد و رییس جدید سازمان بورس هم بر ساماندهی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در جریان برگزاری نشست هم اندیشی صبح امروز با مسئولان بازار سرمایه و صاحبنظران گفت : تنها راه نجات اقتصاد ، بازار سرمایه است. بورس هم انتخاب مردم بوده و با افزایش ابزارها و عرضه اولیه به این انتخاب پاسخ خواهیم داد.

وی ادامه داد: حمایت های رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی را از بورس داریم و عرضه های اولیه با قدرت تا پایان سال ادامه دارد. حمایت دولت از بورس ادامه دار خواهد بود و مختص یک زمان کوتاه مدت نیست.

دژپسند افزود: هنگامی که از بورس استقبال می شود چرا باید مردم را بترسانیم؟ چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟ در این میان مطالعات نشان داده بورس طی ۷ ماه اخیر حباب ندارد.

براساس این گزارش، اعلام نبود حباب در بورس توسط وزیر اقتصاد ، پاسخی بود به اظهارات برخی کارشناسان و فعالان بازار که در روزهای اخیر با ارایه آمارهای مقایسه ایی ، نسبت به وجود حباب در اکثر شرکت ها و سهام هشدار داده و ابراز نگرانی کرده بودند.

دژپسند در بخش دیگری به پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) و شامل 3 بانک ملت ، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین و به ارزش 16.5 هزار میلیارد تومان خبر داد که بزودی ( به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی نیمه دوم اردیبهشت ) در بورس از طریق بانک مسکن عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در پی تشکیل ستاد تسهیل پذیرش سهام شرکت‌ها ، همه متولیان برای واگذاری زیرمجموعه ها اعلام آمادگی کردند و جلسات هیات  پذیرش هم بیشتر شده به طوریکه تقریبا" هیچ شرکتی در صف پذیرش نیست . علاوه بر این یکی از پیشنهادات برای پاسخ به نیاز طرف تقاضا ، اعمال افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم است است که این روش در اولویت قرار گرفته است .

وی با طرح این پرسش که آیا زیرساخت‌های بورس اجازه ورود این حجم از سرمایه را می‌دهد گفت: باید برخی محدودیت‌ها را برداریم و تا پایان سال بورس هوشمند راه اندازی کنیم. دلیلی ندارد برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بنگاه‌های بزرگ از منابع بانکی استفاده کنیم. زیرا ظرفیت تامین این منابع در بازار سرمایه وجود دارد.

وی ادامه داد:​ وقتی ارزش معاملات بازاری یک روز می‌تواند ۱۵ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد باید به این بازار با چشم دیگری نگاه کرد، زیرا از کوچ نقدینگی به بازار‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

دژپسند گفت: به عنوان وزیر اقتصاد، دلسوز مردم و خادم کشور می‌گویم باید چاره اندیشی کنیم تا به سرمایه گذاری در بازار سرمایه قابلیت دهیم، زیرا این بازار نشان داد قابلیت بالایی دارد بنابراین باید برای استفاده از این قابلیت‌ها از برنامه ریزی‌ها و ابزار‌های جدید استفاده کنیم که در صورت این اقدام، نقدینگی ارزش و اثر مفید در بازار می‌گذارد.

همچنین حسن قالیباف اصل رییس جدید سازمان بورس در این نشست اعلام کرد به زودی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی مرتبط با بازار سرمایه ساماندهی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهدی | ساعت ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۲/۶
0
0
پاسخ
گزارش مجامع و تقسیم سودها که برسه معلوم میشه حباب داره یا نه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ