کد خبر: ۱۵۲۷۹۹
۲۰:۴ - ۱۳۹۹/۲/۶

پیش بینی تداوم یکه تازی بورس میان رقبا و فتح قله ۸۰۰ هزارتایی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیش بینی تداوم یکه تازی بورس میان رقبا و فتح قله ۸۰۰ هزارتایی

کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی روند معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام از پیش بینی تداوم یکه تازی بورس میان رقبا و فتح قله ۸۰۰ هزارتایی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهیا معصومی تحلیلگر شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: شاخص کل امروز نیز با رشدی 28 هزار واحدی به رقم 769 هزار و 529 واحد رسید.

ارزش معاملات بورس و فرابورس هم 5.1 و 3.5 هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات را گروه های پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی به خود اختصاص دادند. در گروه بانکی صف خرید بیش از یک میلیاردی سهام بانک تجارت قابل توجه بود. بطور کلی در چند روز اخیر اقبال به نمادهای بانکی بیشتر شده که به نظر می رسد این اقبال ادامه دار خواهد بود. مجددا در تمامی گروه های بازار شاهد رشد دسته جمعی نمادها بودیم که نشان از ورود نقدینگی و عطش خریداران دارد.

در پایان هفته گذشته نفت توانست بخشی از ریزش اخیر را جبران کند و نفت WTI آخرین معاملات هفته را در محدوده بالاتر از 17 دلار به ثبت رساند. قیمت کامودیتی ها اما همچنان بدون تغییر خاصی در محدوده قبلی داد و ستد شد. مس در محدوده 5200 دلار و روی در محدوده 1900 دلار معامله شدند. 

اما مقطع فعلی مصادف با انتشار گزارش فروردین ماه شرکت ها است. البته با توجه به تعطیلی دو هفته ای شرکت ها در فروردین نباید انتظار گزارش های فوق العاده ای را از آنها داشته باشیم چراکه به خوبی منعکس کننده وضعیت فروش شرکت ها نیستند.

بررسی چند رویداد

در خبرها، رئیس سازمان مالیاتی ایران اعلام کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت دست‌کم ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیاتی دولت به‌ دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌و‌کارها کاهش پیدا خواهد کرد که نشان دهنده آن است کسری بودجه در حال افزایش است. سیستم بانکی را مجبور به تمکین از نرخ سود  15درصد برای سپرده ها کردیم و حالا دیگر بحثی در خصوص دریافت مالیات وجود ندارد.

هفته آینده ETF بانکی شامل سهام "وبصادر، وبملت، وتجارت" در بورس پذیرش می شود و هفته پس از آن عرضه صندوق صورت می گیرد. حدودا 8.5 میلیون نفر باید برای خرید اقدام کنند. موفقیت این ETF و بازدهی مناسب برای خریداران، پیش شرط موفقیت ETF ها بعدی است.

یک مقام چینی اعلام کرد: واکسن جدید کرونا که در این کشور ساخته شده و در حال گذراندن آزمایش‌های بالینی است،‌ احتمالاً تا اواخر تابستان برای استفاده گروه‌های خاص (ازجمله کادر درمانی) و در اوایل سال جاری میلادی برای استفاده عموم مردم وارد بازار خواهد شد.

اما امروز جلسه ای به منظور هم اندیشی درخصوص وضعیت بازار سرمایه با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد. دژپسند گفت: تنها راه نجات اقتصاد بازار سرمایه است که انتخاب مردم است و با افزایش ابزارها و عرضه اولیه به این انتخاب پاسخ خواهیم داد. حمایت های بالاترین مقام اجرایی را از بورس داریم. عرضه های اولیه با قدرت تا پایان سال ادامه دارد. حمایت دولت از بورس ادامه دار خواهد بود و مختص یک زمان کوتاه مدت نیست. وقتی استقبال  از بورس وجود دارد چرا باید مردم را بترسانیم؟ چرا باید از فرصت ایجاد شده،استفاده نکنیم؟ ابزارهای جدید یه بورس معرفی خواهد شد. مطالعات نشان می دهد در 7 ماه اخیر در بورس حباب نداریم.

به نظر می رسد این هفته نیز بازار رشد خوبی را رقم خواهد زد . نقدینگی موجود در بازار و ارزش بالای معاملات گواه این مدعا است. همچنان انتظار ثبت رکوردهای بالاتر را برای شاخص داریم. از طرفی هجوم نقدینگی تازه به بورس همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر کاهش سود بانکی مشوق سرمایه گذاری در بورس است.

این در حالی است که در بازارهای رقیب فرصت کسب سود به مانند بورس وجود ندارد. برای مثال در بازار ارز دلار در محدوده 16 هزار تومان قرار دارد و در دو هفته اخیر نوسان محسوسی نداشته است. به دلایل فوق بورس همچنان می تواند مقصد نقدینگی  باشد. به نظر شاخص کل در روزهای آینده کانال 800 هزار واحدی را نیز فتح خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ