کد خبر: ۱۵۳۰۲۱
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۲/۱۳

توضیح ۷ سهم دیگر درباره آثار کرونا بر عملکرد دو ماهه/فوت مدیرعامل یک شرکت

توضیح ۷ سهم دیگر درباره آثار کرونا بر عملکرد دو ماهه/فوت مدیرعامل یک شرکت

هفت شرکت بورسی و فرابورسی از آثار شیوع کرونا بر عملکرد تولید و فروش خبر دادند و با توقف نماد، رشد قیمت و صف خرید روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت های سیمان سفید نی ریز، پشم شیشه، ایرانیت، پتروشیمی کرمانشاه، سرمایه گذاری مس سرچشمه، آما و بیمه معلم هم درخصوص آثار شیوع ویروس کرونا بر عملکرد تولید و فروش، دست به شفاف سازی زدند.

براین اساس، "سنیر" اعلام کرد: این مجموعه صنعتی با انجام اقدامات مدیریتی منسجم و برنامه ریزی شده، سعی در به حداقل رساندن ریسک ابتلای کارکنان داشته که خوشبختانه در پی آن کارکنان در کمال صحت و سلامت در محل کار حاضر شده و تمامی تجهیزات نیز با ظرفیت معمول و براساس بودجه پیش بینی شده به تولید ادامه دادند.

پیش بینی می شود با تداوم و بهبود اقدامات فوق در ماه های آتی نیز تولید با ظرفیت معمول و براساس بودجه مصوب دنبال شود و نیازی به کاهش تولید و یا توقف تجهیزات نباشد.

فریبرز رضازاده مدیرعامل "کپشیر" در خصوص آثار شیوع ویروس کرونا در دو ماهه پایانی سال ۹۸ و تاثیر آن در ماه های آینده اعلام کرد: بسته شدن راه ها و مبادی ورودی شهرها و کاهش فعالیت حمل و نقل در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری مشکلاتی را در تهیه مواد اولیه ایجاد کرد ولی به دلیل حجم کافی موجودی مواد اولیه در انبار، اثر منفی با اهمیتی بر تولید این شرکت ایجاد نشده است.

مشتریان محصول شرکت از پایان سال ۹۸ و در سال ۹۹ گاهن تقاضای تاخیر چند روزه در پرداخت را داشته که این موضوع فعلاً تاثیر با اهمیتی بر عملکرد شرکت نداشته است.

"سایرا" اعلام کرد: شیوع بیماری همه گیر کرونا متاسفانه باعث شد این شرکت مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره محمدرضا وفائی را از دست بدهد . با توجه به توقف فعالیت های عملیاتی به نظر می رسد شیوع این بیماری تاثیری روی عملکرد اقتصادی و کسب و کار این شرکت نداشته و نخواهد داشت . متعاقبأ مدیر عامل و عضو جایگزین معرفی خواهد شد .

"کرماشا" اعلام کرد: با توجه به فعالیت شرکت و برنامه ریزی مناسب به منظور حضور نیروها ، شیوع ویروس کرونا هیچ گونه تاثیری در روند فعالیت ،تولید و فروش این شرکت نداشته است.

علی ارجمندی مدیرعامل "سرچشمه" در خصوص لزوم افشای آثار ناشی از شیوع ویروس کرونا بر فعالیت شرکت اعلام کرد: متاسفانه طی دو ماه اخیر با الزام وزارت بهداشت و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در سطح مجتمع مس سرچشمه، پروژه های این شرکت با کاهش شدید فعالیت روبرو شده و تبعات ناشی از آن شامل هزینه های پیشگیری، کندی فعالیت های عادی شرکت اصلی و زیر مجموعه ها، تاخیر در تایید صورت وضعیت های شرکت‌های تابعه توسط کارفرما می شود.

"فاما" اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و به منظور کنترل محیط از آلوده شدن و حفظ فاصله های اجتماعی ساعت کاری شرکت به دو نوبت و کاهش 2 ساعت کاری در هر نوبت از 17 فروردین تبدیل شده است. همچنین از 22 اسفند تا 15 فروردین شرکت تعطیل بوده و فعالیت در سال جدید از 16 فروردین سال 99 آغاز شده و از بابت واردات مواد اولیه و صادرات محصولات به دلیل مسدود بودن مرزها با مشکلاتی مواجه شده و این امر باعث افت فروش از نظر مقداری و ریالی شده است.

ضمناً شرکت بابت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت کارکنان مبالغ بالائی جهت خرید مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش هزینه کرده است. با این حال امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب توسط مسئولین و با تلاش و جدیت مدیران شرکت در ماه های آینده شاهد رونق بهتری در تولید و فروش باشیم.

"معلم" هم اعلام کرد: فروش دو ماهه شرکت (اسفند 98 و فروردین 99) با رشد 5 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است. همچنین خسارت پرداختی دو ماهه شرکت (اسفند 98 و فروردین 99) رشد 2 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

در خصوص ماه‌های آتی نیز شرکت سعی دارد با استفاده از ابزارهای نوین، ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان را افزایش دهد تا منجر به کاهش تاثیرات احتمالی شیوع این ویروس بر عملکرد شرکت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ