کد خبر: ۱۵۳۰۲۵
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۲/۱۳

عرضه صکوک ۱.۲ هزار میلیاردی یکی از دوقلوهای معدنی با سود ۲۱ درصدی

عرضه صکوک ۱.۲ هزار میلیاردی یکی از دوقلوهای معدنی با سود ۲۱ درصدی

سازمان بورس مجوز عرضه صکوک اجاره شرکت گل گهر را به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان و با سود ۲۱ درصدی و با تکیه بر ماشین آلات و تجهیزات صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: سازمان بورس موافقت اصولی عرضه صکوک اجاره گل گهر به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت را صادر کرد.

دارایی مبنای انتشار این اوراق ماشین آلات و تجهیزات است که توسط نهاد واسط از شرکت گل گهر خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۲۱ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. همچنین عرضه این اوراق در صورت دریافت مجوز انتشار از طریق شرکت بورس تهران صورت خواهد گرفت.

این اوراق فاقد ضامن است و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین توسط شرکت گل گهر و بخشی از سهام این شرکت توسط شرکت های سرمایه گذاری امید و توسعه معادن و فلزات توثیق شده است. دو تامین سرمایه امین و امید نیز هریک مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی ۶۰۰ میلیارد تومان از این اوراق را بر عهده دارند.

انتهای پیام

 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ