کد خبر: ۱۵۳۰۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۱۴

بودجه ایمیدرو ۲.۴ برابر افزایش بیشتر می شود/ رشد ۲۵ درصدی مواد معدنی

بودجه ایمیدرو ۲.۴ برابر افزایش بیشتر می شود/ رشد ۲۵ درصدی مواد معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش ۲.۴ برابری بودجه این سازمان از منابع داخلی خبر داد و گفت: تولید مواد معدنی تا ۲۵ درصد افزایش یافته که موجب در مدار تولید قرار گرفتن دو طرح با ظرفیت کامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،خداداد غریب پور با اشاره به اهمیت اقدامات توسعه‌ای ایمیدرو گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای این سازمان در سال ۹۹ به اجرای طرح‌های نیمه تمام و افزایش میزان تولیدات در حوزه‌های مختلف فولاد،آلومینیوم، مس، سرب و روی و غیره معطوف شده بر این اساس میزان اعتبارات سرمایه گذاری از محل منابع داخلی در بودجه سال جاری معادل ۱.۸ هزار میلیارد تومان مصوب شده که در مقایسه با بودجه سال گذشته ۲.۴ برابر افزایش یافته است.            

وی افزود: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند برای دولت درآمد پایدار ایجاد کند و ضمن اشتغالزایی، اقتصاد را برای رسیدن به استقلال و خودکفایی و توسعه غیرنفتی متحول سازد. بخشی از این بودجه برای توسعه زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی و تکمیل اکتشافات اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه معدن و صنایع معدنی نقش پیشران در اقتصاد دارد، اولویت دیگر ایمیدرو تامین مواد معدنی صنایع تولیدی در داخل خواهد بود. براین اساس به منظور تامین و افزایش تولید مواد معدنی برای سال ۹۹ جلسات کارشناسی برنامه تولید با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولیدی تحت پوشش، مدیران مجتمع‌ها و همچنین مدیران تخصصی سازمان برگزار شد.

غریب پور گفت: با توجه به عملکرد تولید سال ۹۸ و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالقوه، برنامه تولید سال جاری در راستای جهش تولید و رشد اقتصادی افزایش یافته تا صنایع بزرگ تولیدی با کمبود مواد معدنی مواجه نباشند. بر این اساس در بودجه سال جاری ایمیدرو، تولید مواد معدنی بطور میانگین تا ۲۵ درصد افزایش یافته که موجب خواهد شد طرح هایی همچون آلومینای ایران (جاجرم) و آلومینیوم جنوب (سالکو) با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار گیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ