کد خبر: ۱۵۳۰۴۶
۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۲/۱۴

برنامه وزارت صنعت برای تامین مالی بخشی از۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بورس

برنامه وزارت صنعت برای تامین مالی بخشی از۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بورس

معاون وزیر صنعت با تاکید بر لزوم تامین مالی شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های بازار سرمایه از تامین مالی بخشی از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز بخش صنعت از طریق بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ باید از ظرفیت‌های جدید بخصوص بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کنند، گفت: سوق دادن شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزارهای نوین مالی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت صنعت است.

وی افزود: سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت در سال ۹۹ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.همچنین برای سرمایه‌گذاری ثابت نیز حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: البته این حجم منابع مالی در سیستم بانکی قابل تامین نیست لذا از شرکت‌های بزرگ درخواست کردیم از ظرفیت‌های جدید خصوصا بازار سرمایه برای تامین مالی اقدام کنند. در سال گذشته دفتری مستقل در ساختار وزارت‌ صنعت با عنوان دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی ایجاد شد تا شرکت‌های تولیدی را به سوی استفاده از ابزارهای جدید مالی سوق دهد.

زرندی درخصوص ورود شرکت‌ها به بورس کالا نیز عنوان کرد: در سال گذشته پنج شرکت بخش تولید در بورس و ۱۱ شرکت در فرابورس و پنج محصول در بورس کالا وارد شده اما مجموع ۲۱ شرکت و محصول نشان می‌دهد هنوز ظرفیت خالی زیادی در این مسیر وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ