کد خبر: ۱۵۳۱۲۲
۱۴:۲ - ۱۳۹۹/۲/۱۵

توضیح

توضیح "فارس" درباره معامله سهام پتروشیمی‌های کاغذی و پیشرفت یک شرکت

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درباره معامله سهام پتروشیمی‌های کاغذی در بورس، توضیحاتی داد و میزان پیشرفت و سازوکار احداث پتروشیمی دهدشت را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در واکنش به وضعیت شرکت فرابورسی پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از 7 پتروشیمی‌ که سهام کاغذی آن همچنان معامله می شود، اعلام کرد: در روزهای اخیر و به دنبال رشد قیمت سهام پتروشیمی دهدشت در بورس، خبری درباره این پتروشیمی منتشر می‌شود که این پروژه یک زمین خالی بیشتر نیست.

اما واقعیت این است که مراحل ساخت این پروژه شتاب گرفته است. طرح احداث مجتمع تولید 300 هزار تنی پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی دهدشت با خرید لیسانس و دانش فنی پایه از شرکت بازل آلمان و اخذ تمام مجوزهای لازم برای احداث طرح از سازمان محیط زیست و مجوز وزارت صنعت در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار کلید خورد و عملیات تسطیح زمین و آماده‌سازی محل احداث طرح و انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی و دیوار چینی در سال 96 شروع و در حال حاضر با پیشرفت 85 درصدی آماده عملیات ساختمانی شده است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با توجه به لزوم تکمیل زنجیره تولید از استحصال اتان تا تولید اتیلن و سپس تولید پلی‌اتیلن در پتروشیمی دهدشت با اولویت شروع عملیات اجرائی نسبت به خرید سهام عمده این شرکت اقدام و تلاش قابل توجهی در تأمین مالی این طرح انجام داده است.

در همین راستا، مناقصه EPC طرح در نیمه دوم سال 98 انجام و با مشارکت شرکت‌های پتروپارس- نارگان برنده مناقصه شد و قرارداد مربوطه در دی سال 98 به امضاء طرفین رسید و در حال حاضر انجام مهندسی طرح توسط شرکت نارگان از مشارکت و عملیات اجرائی (در آغاز با تجهیز کارگاه) توسط شرکت پتروپارس شروع شده است.

ساختمان‌های غیر صنعتی شرکت شامل کلینیک و ساختمان مهمانسرا در حال اجرا بوده و سوله‌های انبار مواد شیمیایی و قطعات یدکی با پیشرفتی بیش از 96 درصد در حال تکمیل است.

بنابراین گزارش، هفته گذشته محمدرضا شکوهی عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت در مصاحبه‌ای با عنوان "چرا سهام پتروشیمی‌های کاغذی همچنان در بورس معامله می‌شود؟" به فارس گفت: سهام 7 طرح پتروشیمی که ظاهرا قرار نیست هرگز ساخته شوند بصورت شرکت شبه کاغذی در بورس خرید و فروش می‌شود.

این 7 طرح پتروشیمی شامل پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی داراب، پتروشیمی فسا، پتروشیمی جهرم، پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی کازرون و پتروشیمی گلستان است. مبادله سهام این پتروشیمی‌های کاغذی در بوس و حتی رشد خیره‌کننده سهام آنها می‌تواند منشاء فساد و متضرر شدن سهامداران خرد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ