کد خبر: ۱۵۳۱۵۱
۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۲/۱۶

رب فله ۴ استان در بورس کالا به فروش رفت / ارزش ۶۷.۹ میلیارد تومانی
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:

رب فله ۴ استان در بورس کالا به فروش رفت / ارزش ۶۷.۹ میلیارد تومانی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از فروش رب فله ۴ استان فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ارزش ۶۷.۹ میلیارد تومان در تابلوی بورس کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین شیرزاد با اشاره به خرید ۳۳۴ هزار تنی گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار داخل در سال گذشته درباره ماحصل این اقدام اظهار داشت: نتیجه این اقدام، فرآوری و تولید ۴۱ هزار تن رب شامل ۱۴ هزار تن رب فله و ۲۶ هزار تن رب اسپتیک است. پس از اتمام طرح خرید حمایتی گوجه و متعادل شدن قیمت محصول در بازار، سازمان تعاون روستایی با انجام تشریفات قانونی مقدمات فروش محصول رب فله تولیدی را با توجه به محدودیت زمانی ۶ ماهه قابلیت نگهداری آن و همچنین به منظور جذب نقدینگی از محل وجوهات حاصل از فروش به منظور پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار داد.

وی درباره آمار و ارقام این اقدام توضیح داد: در ۴ استان فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اردبیل در مجموع ۱۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم رب فله تولید شده است. از این مقدار ۱۲.۷ میلیون کیلوگرم به ارزش ۶۷.۹ میلیارد تومان در بورس به فروش رسیده است. دراستان فارس با ۹ کارخانه در کل ۱۰.۵ میلیون کیلوگرم رب فله تولید شده که ۹.۲ میلیون کیلوگرم آن در بورس به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

شیرزاد ادامه داد: استان خراسان رضوی نیز با برخورداری از دو کارخانه در مجموع موفق به تولید ۳.۲ میلیون کیلوگرم رب فله شده که در بورس به ارزش ۲۱.۱ میلیارد تومان به فروش رسیده است. دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل هریک با داشتن یک کارخانه فرآوری گوجه فرنگی ۲۸۳ هزار کیلوگرم و ۲۴۸.۸ هزار کیلوگرم رب فله تولید کرده اند که از این مقدار ۳۰۰ هزار کیلوگرم در بورس به ارزش ۱.۶ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ