کد خبر: ۱۵۳۲۳
۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۶/۲۳

میانگین سالانه صادرات نفت ایران تغییر نکرده است
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران:

میانگین سالانه صادرات نفت ایران تغییر نکرده است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت:برخی نظرات غیر کارشناسی مبنی بر افزایش و یا کاهش فروش نفت ایران مطرح می شود که سندیت ندارند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیدمحسن قمصری در گفت وگو با ایرنا در خصوص ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران، اظهار داشت: البته فروش روزانه یک میلیون بشکه در روز به این معنا نیست که به طور ثابت روزانه باید یک میلیون بشکه نفت خام صادر شود ، بلکه میانگین فروش نفت در یک سال باید یک میلیون بشکه در روز باشد.

وی افزود: امکان دارد که یک پالایشگاه در یک ماه به علت فنی و یا تعمیرات، دریافت نفت خام خود را کاهش دهد اما در ماه های بعد میزان برداشت را افزایش خواهد داد تا به میانگین مورد نظر در قرارداد برسد.
 
وی با بیان آنکه مشکلی در قراردادهای خرید نفت توسط پالایشگاه ها وجود ندارد، گفت: این قراردادها سالیانه هستند و پالایشگاه های چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه به خرید نفت خام از ایران در چارچوب توافقات موجود ادامه می دهند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: بزرگترین خریدار نفت ایران چین است که روزانه 400 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری می کند و پس از آن هند با خرید 25 درصد نفت ایران دومین خریدار نفت ایران به شمار می رود.
 
اخیرا، رویترز مدعی شد که صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر 22 درصد کاهش داشته و در آستانه ثبت کمترین رقم در 6 ماه گذشته قرار دارد. همچنین این خبرگزاری ادعا کرده بود که تهران علی رغم خوشبینی ناشی از توافق هسته ای در افزایش صادرات نفت خود با چالش روبرو است.
به نوشته رویترز، خریداران آسیایی نفت ایران از پیشنهادهای تخفیفی ایران در قبال افزایش خرید استقبال زیادی نکردند
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ